تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه ۴ بانده کردن مسیر اهواز- شیراز تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود
  نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اشاره به تسهیل روند اجرایی مسیر پرخطر بهبهان- رامهرمز گفت: از پروژه ۴ بانده کردن مسیر شیراز-اهواز ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده که تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدطلا مظلومی در تشریح جزئیات سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به شهرستان بهبهان اظهار داشت: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی به همراه  2 تن از سایر معاونین وزیر از پروژه‌های  حوزه راه بهبهان بازدید کردند.

وی افزود: هر ساله در مسیر جاده بهبهان-رامهرمز جان بسیاری از همشهریان و هم استانی‌های ما را می‌گیرد و این پروژه تا به امروز پیشرفت مورد انتظاری نداشته است.

نماینده بهبهان در مجلس گفت: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد بزرگراه و محورهای ارتباطی در شهرستان دیده شده است. البته این محور بخشی از مسیر 550 کیلومتری اهواز تا شیراز است که باید چهار خطه شود.

وی بیان داشت:بخش قابل توجهی از این مسیر اجرا شده عملیات اجرایی آن ادامه دارد که 140 کیلومتر آن باقی مانده و که حداکثر تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس گفت: شهر بهبهان 180 هکتار بافت فرسوده دارد و تاکنون متاسفانه به آن نگاه کارشناسی نشده است.

وی بیان کرد: بافت تاریخی شهر بهبهان دارای قدمت و ارزش بسیار بالایی دارد که در این راستا با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌ انجام و عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام می‌شود.

مظلومی گفت: در این سفر برای تسهیل در فرایند مسکن ملی با توجه به تقاضای انبوه شهروندان در شهرستان بهبهان تصمیمات خوبی اخذ شده که انشالله بزودی جزئیات آن عنوان می‌شود.

وی در ادامه  درباره دستورات معاون وزیر راه برای حاشیه نشینان اطراف بهبهان و مشکلات آنان ادامه داد: متاسفانه شهر بهبهان از شهرهایی بوده که طرح جامع اقدام مشترک برای بافت فرسوده و حاشیه نشینی ارائه نداده است.

این نماینده گفت: اما در این سفر با توافقات انجام شده از اعتبارات سال 99، منابع مالی لازم برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی بهبهان اختصاص می‌یابد و در بحث بافت فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران موظف شد تا قیر مورد نیاز شهرداری بهبهان برای انجام کفپوش و آسفالت مناطق فرسوده این شهر را تامین کند.

مظلومی در پاسخ به اقدامات انجام شده برای مناطق حاشیه‌ای کوره جبور و بهمن آباد خاطر نشان کرد: اعتبار درنظر گرفته شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی در بهمن آباد و کوره جبور  هزینه می‌شود اما در این رابطه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان باید هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی این 2 منطقه را برآورد کند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار