تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر :
مسئولان اجرایی نسبت به ساماندهی فاضلاب شهر همت کنند
 امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان اجرایی نسبت به ساماندهی وضعیت فاضلاب خرمشهر قبل از فرارسیدن فصل بارندگی همت کنند.

 حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پوردر آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی لازم است به مسئولان دستگاههای اجرایی مربوطه مانند شهرداری، اداره امور آبفا و ستاد بحران شهرستان و استان هشدار می‌دهم که نسبت به پیشگیری از آبگرفتگی معابر و سیل در مناطق بحرانی اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه شهرداری و اداره امور آبفا از سیل سال گذشته تا امروز مشکل دفع  فاضلابهای سطحی را حل نکرده‌اند.

حجت الاسلام عادل‌پور اظهار داشت: نزدیک به ۳۳ ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیاز به تعمیر داشتند و  همچنین کانالها و خطوط فاضلاب و الکتروپمپ‌ها تاکنون لایروبی و تعمیر نشده اند و این امر نشان می‌دهد هنوز وضعیت شبکه دفع آبهای سطحی و فاضلاب به همان حال رها شده است.

امام جمعه خرمشهر در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال گفت: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده یعنی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت ‌شود ولی متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی خرمشهر دچار مشکل هستند که عمده مشکل این واحدها نبود بازار برای خرید محصولات آنها است.

حجت الاسلام عادل‌پور افزود: این واحدها همچون تولیدکنندگان ماسک در شرف تعطیلی هستند و علت آن نبود بازار در شهرستان است به رغم نیاز مبرم مردم به ماسک ، خیلی از فروشگاهها و دستگاههای اجرایی از خارج از شهرستان محصول را خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: همه این واحدها دارای مجوز و از نظر کیفی و قیمت ، مناسب دارند و نداشتن بازار جز خیانت به این شهر نیست.

وی در بخش دیگری به عقلانیت انقلابی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی میگذرد  به برکت ولایت فقیه چه در زمان امام راحل و مقام معظم رهبری و به برکت اندیشه ۲ بزرگوار حرکت کلی نظام انقلاب اسلامی بر اساس عقلانیت انقلابی بود.

حجت الاسلام عادل‌پور افزود: هر چه در طول دوران انقلاب اسلامی موفقیت داشتیم به واسطه عقلانیت انقلابی بوده و هر جا دچار چالش شده ایم به اندازه فاصله گرفتن ما  از عقلانیت انقلابی بوده است.

وی شناخت عقلانیت انقلابی را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه امروز به عقلانیت انقلابی نیاز داریم باید در تمام ارکان نظام و مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری بکار بسته شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار