تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۰۷۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
شیوع کرونا با الگوی ابتلای خانوادگی در حال افزایش است
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مصونیت از کرونا نیاز به تغییر سبک زندگی دارد و شیوع این ویروس با الگوی ابتلای خانوادگی در حال افزایش است.

  دکتر فرهاد ابول نژادیان روز جمعه در توییتی اعلام کرد: با توجه به تغییر الگوی انتشار ویروس، اکنون علاوه بر جامعه و سطح شهر باید با کرونا در خانه هم بجنگیم.

وی افزود: ضروریست در این روزها میهمانی و مسافرت لغو شود و بلافاصله بعد از حضور در خانه دست‌ها و وسایل ضد عفونی شوند.

ابول نژادیان ادامه داد:  به محض علامت‌دار شدن یک نفر ، اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد انجام گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای گروه‌های پرخطر هستند که حتی در خانه نیز باید مراقب سلامت آنها باشیم.

وی روز شنبه گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان اعلام کرد: حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری  هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند، در پیک دوم بیماری بیشترین رکورد بیماران بستری در حدود ۱۱۰  بیمار ثبت شد.

ابول‌نژادیان افزود: آمار جانباختگان کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است  اما هر چه تعداد بیماران بالاتر رود ۲ هفته بعد تعداد بیماران مراقبت ویژه و متعاقب آن  تعداد جانباختگان افزایش می‌یابد.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، سینا، گلستان، تامین اجتماعی، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و ارتش درگیر در حال حاضر جوابگو هستند اما نگران آینده هستیم.

سید محمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار