تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۷۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰درصد پرونده‌های قدیمی دادگستری استان خوزستان مختومه شدند
 رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت‌: نیروهای قضایی استان در حرکتی جهادگونه توانستند بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های قدیمی در دادگستری خوزستان مختومه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی  اظهار داشت: با همت و تلاش همکاران قضایی استان قبل از شیوع بیماری منحوس کرونا  از 169 هزار و 484 پرونده قدیمی به بیش از 134 هزار پرونده رسیدگی شد.

وی افزود: بخش عظیمی از این میزان پرونده مختومه شده و 34 هزار و 730 پرونده دیگر در حال رسیدگی است. با توجه به شرایط حساس شیوع این بیماری، امیدواریم تا 3 ماه آینده این مجموعه از پرونده ها با تلاش مجموعه مختومه شوند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بر کاهش وقت رسیدگی پرونده‌ها در دادسراها و دادگاه‌ها خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای هر چه بهتر سیاست‌های جدید قوه قضائیه همه باید تلاش کنیم زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراها و دادگاه‌های سراسر استان کاهش پیدا کند و علاوه بر تسریع در رسیدگی‌ها ، دقت لازم در صدور احکام صورت بگیرد.

وی بر لزوم استفاده از دادرسی الکترونیکی در محاکم استان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیکی در کاهش آمار پرونده‌ها بسیار تأثیر گذار بوده و با توجه به شیوع بیماری کرونا، می‌توان بخش مهمی از پرونده‌ها را به همین نحوه رسیدگی کرد.

مرادی عنوان کرد: فضای فیزیکی فعلی دادگستری‌ها گنجایش افزایش شعب دیگر را ندارند ولی در حال پیگیری برای ایجاد فضای مناسب برای این شعب هستیم که امیدواریم به‌زودی تحقق پیدا کند.

وی در ادامه با تاکید به بحث غربالگری زندانیان گفت: با توجه به طرح تحول قضائی و بخشنامه‌های اخیر رئیس قوه قضاییه ، غربالگری زندانیان به عنوان یک ضرورت باید هرچه سریع‌تر انجام شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی قضات استان در یک اقدام جهادی همه زندانیان را ملاقات و پس از شنیدن مشکلات و تقاضاهای آنان، دستورات مقتضی را صادر کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار