تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم دزفول با شهید دفاع مقدس وداع کردند
 مردم دزفول چهارشنبه شب در فضایی معنوی با پیکر مطهر شهید فرامرز بهروان از شهدای هشت سال دفاع مقدس این شهرستان وداع کردند.

  این آیین معنوی با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد. 

امام جمعه موقت دزفول در آیین وداع مردم دزفول با شهید بهروان با گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: این شهید والامقام با یک دنیا عظمت به شهر دزفول بازگشته است.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی با اشاره به سجایای اخلاقی شهید بهروان افزود: این شهید در سن ۱۷ سالگی به مقام رفیع شهادت رسید و درس‌های زیادی به ما آموخت.

وی با اشاره به دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهید بهروان ادامه داد: این شهید بر حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، امید به آینده، ورزش، نماز اول وقت، کار و کوشش و خدمت به جامعه تاکید داشت.

امام جمعه موقت دزفول با بیان لینکه شهدا بر قله‌های استقامت ایستاده‌اند و باید شکرگزار نعمت وجود آنها باشیم، گفت: خانواده شهید بهروان در تمام ۳۶ سال گذشته همواره هنگام تجدید عهد پذیرای ما بودند و روحیه امید را در دلمان زنده می‌کردند.

اجرای گروه مارش پایگاه چهارم شکاری دزفول، اجرای گروه سرود بچه‌های بهشت شهر سیاه منصور، مداحی و شعرخوانی در وصف شهدا از دیگر بخش‌های آیین وداع شهید بهروان بودند.

شهید فرامرز بهروان متولد دوم مرداد ۱۳۴۶ در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید والامقام اخیرا بعد از ۳۶ سال در شرق دجله تفحص شده و به وطن بازگشته است.

 آیین تشییع و خاکسپاری شهید فرامرز بهروان فردا پنجشنبه ساعت ۹ صبح از حرم سبزقبا(ع) به طرف شهیدآباد به صورت کاروان خودرویی برگزار می‌شود. 

در وصیت نامه شهید فرامرز بهروان که اهل منزل او را محمد صدا می‌کردند، آمده است: برادران از امام این قلب تپنده عاشقان کربلا پیروی کنید که پیروزی در پیروی کردن از ولایت فقیه است.

در بخش دیگری از وصیت نامه این شهید والامقام به تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۶۲ بر لزوم رفتن به مسجد و انجام کار جهادی تاکید شده است؛ وی همچنین به خواهران رعایت حجاب و پاکدامنی را توصیه کرده است. 

عملیات غرورآفرین بدر در اواخر اسفند سال ۱۳۶۳ در منطقه هورالهویزه در شرق رود دجله با هدف دستیابی به جاده العماره بصره و تسلط بر شرق دجله همراه با انهدام نیرو با حضور گسترده یگان‌های سپاه و بسیج با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد که طی آن تنی چند از سرداران رشید سپاه از جمله شهید مهدی باکری جان خود را فدای اسلام و ایران کردند.

شهرستان دزفول ۲ هزار و ۶۱۲ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار