تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی مجموعه کوی طلاب به توسعه ورزش جانبازان و معلولان کمک می کند
 رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان گفت: راه اندازی مجموعه ورزشی کوی طلاب اهواز منجر به توسعه و رشد ورزش جانبازان و معلولان و افزایش مدال آوری ورزشکاران خوزستانی خواهد شد.

 مهرداد شیروانی  اظهار داشت: اولویت ما استعدادیابی در سطح استان است و برنامه های خود را در این راستا انجام می دهیم. اکنون ۳۲ ورزشکار مستعد و جوان را در سطح استان شناسایی کردیم که تحت آموزش هستند که از این تعداد ۱۱ ورزشکار دارای شانس مدال در رویدادهای کشوری و بین المللی می باشند.

وی به دیدار چهره به چهره با ورزشکاران مستعد جانباز و معلول برای رفع مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح بنا داریم زمینه لازم برای ورزش کردن این افراد را مهیا کنیم و آنها را به صورت ویژه زیرنظر داشته باشیم. یکی دیگر از برنامه های ما تشکیل پایگاه قهرمانی برای توسعه این رشته در استان است تا از این طریق ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول از امکانات بسیار خوبی بهره مند شوند.  

ورزشکاران استان در صورت حمایت حرف های بسیاری برای گفتن دارند

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان ادامه داد: با توجه به شناختی که از ورزشکاران استان دارم در صورت حمایت از آنها، حرف های بسیاری برای گفتن داشته و می توان شاهد درخشش آنها در میادین مختلف بود. 

وی با بیان اینکه به دنبال جمع آوری یکصد ورزشکار زیر ۱۸ سال هستیم تا پشتوانه خوبی در این رشته داشته باشیم گفت: ما ابتدا طرح دیدار چهره به چهره را در اهواز پیاده می کنیم و در ادامه قصد داریم این برنامه را در هشت شهرستان استان انجام دهیم تا استعدادهای این رشته را شناسایی کنیم.

شیروانی با اشاره به اینکه برای مسابقات پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین برنامه ریزی خاصی داریم افزود: ما در دوره گذشته این رقابت ها هفت ورزشکار و مربی داشتیم و سعی می کنیم در رقابت های سال آینده نفرات بیشتری نسبت به دوره قبل اعزام کنیم همچنین ورزشکارانمان مدال های بهتر و بیشتری کسب کنند.

کسب سهمیه پارالمپیک توسط سه ورزشکار خوزستانی

وی به حضور قطعی سه ورزشکار خوزستانی در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۱ اشاره کرد و گفت: هاشمیه متقیان، امان الله پاپی و صادق بیت سیاح سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کرده اند و امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین پنج ورزشکار دیگر استان در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری و بسکتبال شانس کسب سهمیه پاراالمپیک را دارند که این مهم دور از دسترس نیست.

ورزشکار خوزستانی شانس جایگزینی مرحوم سیامند رحمان را در پاراالمپیک دارد

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان به درخشش وزنه بردار معلول خوزستانی اشاره کرد و گفت: احمد امین زاده ورزشکار مستعد استان اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و رنکینگ اول جهان را در اختیار دارد و با توجه به فوت سیامند رحمان از شانس بالایی در پاراالمپیک برخوردار است.

وی افزود: از آنجا که رکورد جدید امین زاده در تمرینات ثبت شده این ورزشکار ابتدا باید در یک تورنمنت بین المللی و معتبر شرکت کند و با ثبت رکورد خود، سهمیه پاراالمپیک را کسب کند. امین زاده اسفندماه امسال در مسابقات بین المللی شرکت می کند و انتطار می رود که عملکرد خوبی داشته باشد.

شیروانی گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی استان قرار شد که شرکت ها و ارگان ها در رشته های مختلف ورزشی تیمداری کنند. چرا شرکت های خوزستان همچون سایر استان ها در سایر رشته ها تیم داری نمی کنند به عنوان مثال باشگاه سپاهان اصفهان در ۱۵ رشته تیمداری می کند و این موضوع باعث دلگرمی ورزشکاران آن منطقه شده است. 

لزوم توجه بیشتر به هیات پاراالمپیکی جانبازان و معلولان خوزستان

وی ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان برای کمک به ورزشکاران پاراالمپیکی استان گفت: هزینه های ورزشکاران معلول و خدمات دهی به آنها و همچنین نگهداری سالن های ورزشی بسیار بالا است لذا امیدوارم با کمک اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولان استان شاهد حضور تعداد بیشتر ورزشکاران استان در مسابقات پاراالمپیک باشیم.

با راه اندازی مجموعه ورزشی کوی طلاب بسیاری از مشکلات هیات برطرف می شود

رییس هیات جانبازان و معلولان استان عنوان کرد: در صورت راه اندازی مجموعه کوی طلاب به لحاظ زیرساخت جزو سه استان برتر کشور می شویم همچنین بسیاری از مشکلاتمان برطرف خواهد شد. کار ساخت این مجموعه به پایان رسیده و تنها نیازمند انشعاب آب، برق و گاز و تجهیزات لازم است که امیدواریم همچون قبل با همکاری اداره کل ورزش و جوانان این مهم انجام شود و این مکان ورزشی در همین دولت به بهره برداری برسد و بتوانیم حتی به هیات های دیگر سرویس و خدمات دهیم.

وی بیان کرد: نبود آسانسور مناسب و ویژه معلولان یکی از مشکلات اساسی مجموعه کوی طلاب است که با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان قرار شد این موضوع برطرف شود.

شیروانی در پایان افزود: ورزش جانبازان و معلولان استان به لحاظ مدال آوری در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم با کمک های مسئولان بتوانیم عملکرد بهتری در رویدادهای داخلی و خارجی داشته باشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار