تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کار بهسازی شهر بهبهان بدون آسیب به بافت تاریخی انجام می‌شود
 معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی حفظ بافت تاریخی بهبهان را یک ضرورت جدی عنوان کرد و گفت: در عین حال بهسازی و تقویت بافت شهری این منطقه نیز بر اساس یک برنامه‌ریزی جدی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

مهران کفاش  با اشاره به سفر یک روزه خود به شهرستان بهبهان ، بیان داشت: در این سفر به همراه دیگر معاونت های مرتبط با موضوعات شهری وزارتخانه از بهبهان بازدید شد.

وی ادامه داد: مجموعه مسئولان وزارت این وزارتخانه از نزدیک درجریان مطالبات و خواسته های مسئولان محلی و همچنین مردم شهرستان قرار گرفتند.

کفاش با بیان اینکه خواسته و نیازهای شهروندان در زمینه معماری و شهرسازی بهبهان در نشست‌های کارشناسی که در منطقه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت؛ ادامه‌داد: پیش از این نشست‌های کارشناسی دیگری در محل وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات تشکیل شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اضافه‌کرد: برای بافت فرسوده بهبهان و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل توجه از آن بافت فرسوده است، تصمیمات و برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است.

وی بافت تاریخی شهر بهبهان را داری قدمت و ارزش بسیار بالا عنوان‌کرد و گفت: در این راستا با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد، ضمن حفظ بافت تاریخی، عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: برای انجام این فرآیند، بخصوص در بخش بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی و فرسوده به شهرداری بهبهان قیر دولتی اختصاص خواهد یافت.

کفاش گفت: در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان بهبهان فعالیت‌های اساسی و کاربردی صورت گرفته است.

وی همچنین رفع مشکلات شهروندان بهبهانی در زمینه بافت فرسوده را در گروه همکاری‌های بین بخشی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست.

بر اساس این گزارش به گفته ، شهرستان بهبهان دارای ۱۸۰ هکتار بافت فرسوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار