تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۰۷۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۸ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی دزفول تخریب شدند
 ۸۸ سازه‌ غیرمجاز و زیرساخت‌ تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی دزفول روز چهارشنبه با حکم دادستان این شهرستان تخریب شدند.

مسوول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول روز چهارشنبه در حاشیه تخریب این سازه‌ها در محل باغ‌های روستای بنوار حسین  گفت: این سازه‌ها در باغ‌های مرکباب مراحل اولیه ساختمان سازی، مسیرگذاری و دیوارکشی را سپری می‌کردند که شناسایی و تخریب شدند.

محمدمهدی جابری‌زاده افزود: مسیر و دیوارکشی ۴۴ قطعه باغ با وسعت ۴.۴ هکتار تخریب شد تا جلوی کار افرادی که اقدام به چنین ساخت و سازهایی می‌کنند گرفته و از خسارت بیشتر به آنها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: همچنین ساخت و سازهای ۱۷ قطعه ۲ هکتاری و هشت قطعه ۱.۵ هکتاری نیز در مناطق بنوار حسین، شوهان و سنجر تخریب شدند. 
مسوول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: امروز درمجموع زیرساخت‌ها و سازه‌های غیرمجاز حدود ۱۰.۵ هکتار باغ مرکبات دزفول تخریب شد.

۲۳ مهرماه امسال نیز ساختمان‌های ۴۸ باغ‌ویلا با حکم دادستانی در دزفول تخریب شدند. 
به گزارش ایرنا، تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم یا با حضور نماینده دادستان یا شخص دادستان اجرا می‌شود.
در سال‌های اخیر قطعه بندی و ساخت ویلا در باغ‌های مرکبات دزفول با استقبال گردشگران استان خوزستان همراه بوده است که معضلاتی از جمله از بین رفتن اراضی حاصلخیز کشاورزی، آسیب به آب‌های زیرزمینی و مسایل فرهنگی برای شهرستان به همراه داشته است.
شهرستان دزفول حدود پنج هزار هکتار باغ مرکبات دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار