تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۵درصد افراد جامعه آمادگی مقابله با بلایای طبیعی ندارند
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد جامعه در مقابله با بلایای طبیعی آمادگی ندارند گفت: با این وضعیت در زمان وقوع حادثه متحمل تلفات جانی و مالی زیادی می‌شویم.

دکترعلی خدادادی  بیان کرد: باید ۵۰ درصد جامعه به آمادگی در برابر بلایای طبیعی دست یابند و تنها راه رسیدن به این میزان آمادگی گسترش آموزش در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تا رسیدن به یک جامعه ایده آل برای مقابله با بلایای طبیعی بسیار فاصله داریم افزود: دستگاه های امداد و نجات برای آموزش به مردم باید پای کار بیایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: جمعیت هلال احمر با انجام ۲ طرح دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) و طرح خادم( خانواده آماده در مخاطرات) تلاش دارد تا اقشار مختلف جامعه را در برابر بلایای مختلف جامعه آماده کند.

وی گفت: با آموزش می توان میزان تاب آوری جامعه را افزایش داد و مردم را با راه های پیشگیرانه آشنا کرد.

تقویت زیرساخت ها راه مقابله با بلایای طبیعی

خدادادی افزود: با تقویت زیرساخت ها می توان در مقابله با بلایای طبیعی به خوبی عمل کرد و امدادرسانی را در بهترین حالت ممکن انجام داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: لازم است وزارت کشور و شهرداری ها برای بهسازی و تقویت زیرساخت ها وارد عمل شوند، مسوولان باید نسبت به بهبود زیرساخت ها حساسیت بیشتری داشته باشند تا در زمان وقوع حادثه کمترین خسارت مالی و جانی بر جامعه وارد شود.

۲۲ بلای طبیعی در خوزستان رخ می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: این استان همواره درگیر وقوع ۲۲ بلای طبیعی است و پارسال خوزستان با وقوع یک سیل گسترده مواجه شد.

وی گفت: در جریان سیل پارسال خسارت های میلیاردی به بخش های مختلف خوزستان از جمله کشاورزی ، مسکن و صنعت وارد شد و برای جلوگیری از وقوع خسارت باید از اینگونه حوادث درس گرفت و راه های کاهش آسیب پذیری و بهبود هر چه بیشتر شرایط کمک رسانی را در استان فراهم کرد.

خدادادی افزود: استحکام بخشی زیرساخت ها و افزایش دسترسی به مناطق مختلف از جمله کارهایی است که باید برای مقابله با مخاطرات و تسهیل در امدادرسانی ها انجام شود.

سطح امکانات امدادرسانی در خوزستان ابتدایی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: متاسفانه سطح امکانات امدادرسانی در زمان وقوع خطر و حادثه در استان خوزستان در حد ابتدایی است.

وی گفت: به عنوان مثال اگر در مناطق پتروشیمی خوزستان حادثه ای رخ دهد امکانات و آمادگی لازم برای مقابله با حادثه و امدارسانی در استان وجود ندارد.

خدادادی اظهار داشت: سیستم ترابری و امدادرسانی آبی نیز از دیگر مواردی است که در استان خوزستان دچار ضعف های زیادی است و باید برای رفع کمبودها در این بخش ورود کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به روز رسانی تجهیزات سازمان آتش نشانی را از دیگر موارد مهم افزایش سطح ایمنی در جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از سازمان های امدادرسان در تمامی مخاطرات نیاز به تجهیزات امدادرسانی مدرن دارد تا امدادگران توان امدادرسانی درست و گسترده را داشته باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار