تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۷۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل منطقه آزاد اروند:
اصناف آبادان و خرمشهر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اصناف مستقر در این منطقه آزاد دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند گفت: واحدهای صنفی مستقر در شهرستان های آبادان و خرمشهر که دستورالعمل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکنند تعطیل می‌شوند.

 اسماعیل زمانی سه‌شنبه شب در نشست ستاد کرونا منطقه آزاد اروند اظهار داشت: منطقه آزاد اروند یکی از مناطقی است که کم‌ترین مشکل را در تامین نیازهای بهداشتی مردم در روزهای درگیر با ویروس کرونا داشته است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای صنفی مستقر در منطقه آزاد اروند موظف به اجرای دستورالعمل های بهداشتی هستند و در این راستا اصناف متخلف با جرائم مختلف از جمله تعطیلی مواجه خواهند شد افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم، سلامت جامعه را به همراه دارد ولی متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شرایط نگران کننده‌ای در منطقه ایجاد کرده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: عمده چالش این بیماری حضور در تجمع‌ها است و ضرورت دارد افراد با پرهیز از ازدحام و تجمع در کاهش شیوع این بیماری مدافعان سلامت را یاری دهند.
زمانی با بیان اینکه هر دستگاه مسوول مراقبت، نظارت و برخورد با متخلفانی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند افزود: در نشست فوق العاده ستاد کرونا منطقه آزاد اروند مقرر شد روسای ادارات، کارکنان خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند در غیر اینصورت با مدیر مربوطه برخورد می شود.
زمانی با اشاره به راه‌انداری سامانه الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه آزاد اروند گفت: در این راستا کمیته‌ای تشکیل می شود تا دستگاه‌های اجرایی آبادان و خرمشهر برای پیشگیری از تجمع که عامل انتشار بیماری کرونا است خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه کنند ، این اقدام تاثیر زیادی در کاهش انتشار بیماری خواهد داشت.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت‌: جنوب غرب خوزستان به پیک دوم اپیدمی بیماری کووید ۱۹ وارد شده این در حالی است که بیشتر استان‌های کشور وارد پیک سوم شدند.

شکرالله سلمان زاده افزود: با شروع فصل پاییز باید منتظر سایر بیماری های عفونی از جمله آنفلوآنزا  باشیم که شرایط نگران کننده‌ای به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در پیک نخست بیماری کرونا همکاری سایر ارگان‌ها با دانشکده علوم پزشکی آبادان مطلوب بود ولی این همکاری اکنون بسیار کمتر شده در صورتی که برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ نیاز به همگرایی سایر سازمان هاست.

سلمان زاده گفت: تمامی کارگاه‌های تولید ماسک در منطقه می توانند بدون تمدید مجوز به فعالیت خود ادامه دهند تا ماسک در جنوب غرب خوزستان در دسترس باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: کادر پزشکی این دانشکده از اسفند ماه سال گذشته با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستند و اکنون توان آنها رو به کاهش است و فقط با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی جامعه می‌توان به آنها کمک کرد.

سلمان‌زاده بیان کرد: متاسفانه میزان ابتلایان به این بیماری و همچنین مرگ‌ومیر در منطقه جنوب غرب خوزستان رو به افزایش است و نیاز است برای جلوگیری از افزایش این آمار محدودیت‌هایی در منطقه اعمال شود.

به گزارش ایرنا بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار