تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۰۷۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزون بر ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد
 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۸.۵ میلیون دلار در قالب پروژه های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

سید علی موسوی  افزود: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری موفق به پیشبرد حجم سرمایه گذاری داخلی نسبت به سال گذشته شدیم.
وی میزان سرمایه‌گذاری داخلی در ۶ماه نخست سال‌جاری را هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اکثر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده وامیدواریم تا پایان سالجاری نیز این روند رشد حفظ شود.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار