تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۷۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌مندی بیش از ۶۵۰۰ کودک دچار سوءتغذیه از طرح هم‌سفره
  معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در شش ماهه نخست امسال شش هزار و ۷۵۱ کودک خورستانی مبتلا به سوءتغذیه با اعتبار یک میلیارد تومان از سبد غذایی بهره‌مند شده‌اند.

محمدرضا علیپور با اشاره به عملکرد شش ماهه این نهاد به منظور رفع سوءتغذیه کودکان و مادران باردار با اجرای طرح "هم‌سفره" اظهار کرد: با هدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند در شش ماهه نخست سال جاری، یک میلیارد تومان برای رفع سوءتغذیه شش هزار و ۷۵۱ کودک زیر پنج سال پرداخت شد.

 وی هدف از اجرای طرح هم‌سفره را تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان دچار سوءتغذیه و افزایش سلامت و هوش کودکان عنوان کرد و گفت: هرچه کودکان سالم‌تر و باهوش‌تر باشند، جامعه پرنشاط‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: سبدهای غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه تهیه می‌شود و شامل برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌های مشخص در اختیار کودکان مبتلابه سوءتغذیه قرار می‌گیرد.

علیپور با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال که دچار سوءتغذیه هستند از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: این کودکان در فاصله زمانی شش‌ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی، از چرخه خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند.

وی بیان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۲۲۰ میلیون تومان نیز برای تغذیه مناسب دو هزار مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده است. هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت مادران باردار و تقویت آن‌ها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به سوءتغذیه بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص تغذیه سالم با مواد غذایی غنی و سرشار از و پروتیین اشاره کرد و گفت: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌شوند و داشتن کودکان شاد و سالم سطح سلامت جامعه را ارتقاء می‌دهد. خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای شرکت در طرح هم‌سفره و کمک به تغذیه کودکان نیازمند به سایت http://hamsofreh.ir/ مراجعه و کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار