تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۷۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان نیازمند توجه بیشتر است
  دبیر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان با اشاره به لزوم توجه بیشتر ارگان‌ها و شرکت‌های استان به ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان گفت: خوشبختانه دیدگاه مسئولان نسبت به این رشته بهتر شده و در طی سال‌های اخیر ورزشکاران بسیاری هم جذب این رشته شده‌اند.

جمال فتاحی اظهار داشت: نگاه جامعه و خانواده بیماران خاص به مقوله ورزش تغییر کرده و آنها پذیرفته اند که ورزش برای این بیماران به ‌عنوان درمان محسوب می‌شود. سال گذشته و ابتدای امسال ورزشکاران استان به مسابقات مختلف کشوری و جهانی اعزام شدند که موفق به کسب چندین مدال مختلف شدند.

وی عنوان کرد: وضعیت هیات های شهرستانی استان به صورت کلی مناسب است اما برخی شهرستان ها باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و وضعیت فعلی خود را به سایر شهرستان های فعال برسانند. در حال حاضر ۲۲ هیات در سطح استان وجود دارد که ۱۶ هیات فعالیت بسیار خوبی داشته و ما آنها را تجهیز می کنیم.

دبیر هیات استان به راه اندازی بنیاد بیماران خاص در استان و مفید بودن آن برای ورزشکاران و این نوع بیماران اشاره کرد و افزود: نزدیک به یک هزار ورزشکار سازمان یافته در این هیات فعالیت می کنند که از لحاظ آماری تعداد ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوب است البته انتظار داریم انجمن‌های بیماران خاص و پیوند اعضا که کار درمان این بیماران را بر عهده دارند آنها را به هیات معرفی کنند تا علاوه بر ورزش کردن مراجعاتشان به درمانگاه ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه شعار هیات استان در چند سال گذشته توسعه ورزش همگانی بوده و در این راستا اقدامات موثری انجام داده ایم گفت: اولویت ما توسعه ورزش همگانی است البته از ورزش قهرمانی نیز غافل نشده ایم و در همین راستا بارها ورزشکارانمان را به مسابقات کشوری و جهانی اعزام کردیم.

فتاحی با بیان اینکه ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا استان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند گفت: در حال حاضر ۱۲۰ ورزشکار استان به طور مرتب در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کنند که عملکرد بسیار خوبی داشته اند اگرچه پنج نفر از این تعداد همواره در تیم های ملی حضور داشته و برای کشورمان افتخارآفرینی می کنند.

وی عنوان کرد: هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا درآمد چندانی ندارد لذا انتظار داریم که مورد حمایت ارگان ها و شرکت ها موجود در استان قرار بگیریم. در شرایط موجود به دلیل شیوع کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی تعطیل است. 

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان افزود: هیات ورزش بیماران خاص خوزستان در سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ مقام نخست کشور را کسب کرده و این موضوع با تلاش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، هیات‌های شهرستانی، مربیان سازنده و ورزشکاران میسر شده است.

به گزارش ایرنا هیات ورزشی بیماران خاص خوزستان ۶ گروه بیماری را زیر پوشش دارد و هر گروه از بیماران خاص در ۶ رشته ورزشی تنیس روی میز، دارت، شنا، شطرنج، دو و میدانی و پتانک فعالیت می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار