تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۷۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب،‌تنها مطالبه روستائیان خرمشهر
  قطعی مکرر و افت فشار آب آشامیدنی در برخی روستاهای خرمشهر به یک چالش جدی برای اهالی روستاهای غرب کارون و حفار شرقی این شهرستان تبدیل شده است.

 سرحانیه، دربندشرقی ، روستاهای مسیر شلمچه و غرب کارون از جمله روستاهای شهرستان خرمشهر می باشند که با مشکل قطع مکرر آب و افت فشار مواجه اند.

یکی از اهالی روستای سرحانیه خرمشهر ضمن اظهار گله‌مندی از قطع مکرر آب آشامیدنی در این منطقه گفت: اهالی مرزنشین برای حفظ مرزها تمام کمبودها و نابسامانی‌ها را تحمل می کنند اما در این شرایط که بیماری کرونا نیز شیوع یافته است داشتن آب پایدار تنها مطالبه اهالی این روستا است. 

حسین هلالی افزود: سرحانیه از مناطق محروم خرمشهر است که اهالی آن از کمترین امکانات رفاهی نیز برخودار نیستند اما بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی حق آنان است.

مریم علقمی یکی از اهالی روستای جدیده خرمشهر نیز گفت: افت فشار شدید آب در طول شبانه روز در این منطقه باعث شده که اهالی ناچار به ذخیره آب شوند که البته آب ذخیره شده برای مصرف شبانه روزی یک خانواده کافی نیست.

وی گفت:مردم این منطقه در روزهای عادی با مشکل افت فشار آب مواجه هستند  اما در چند روز اخیر قطعی آب نیز به این مشکل اضافه شده است.

سعید احمدیان از اهالی دربند غربی خرمشهر گفت: در این منطقه علاوه بر افت فشار قطعی مکرر آب باعث شده یک بشکه ۲۰ لیتری آب آشامیدنی تا ۲۰ هزار ریال به فروش برسد.

معاون آبفای منطقه خرمشهر با تایید افت مقطعی فشار آب روستاهای مذکور ناشی از عدم وجود خط انتقال جداگانه از تاسیسات طرح جامع به ایستگاه تقویت فشار شهدای شلمچه گفت:  برای رفع این مشکل باید یک خط انتقال جدید برای ۱۳روستای مسیر شلمچه احداث شود که با پی‌گیری انجام شده  ۲۰۵ میلیارد ریال برای بازسازی تاسیسات آبرسانی روستاهای حفارشرقی و خط انتقال روستاهای مسیر شلمچه اختصاص داده شده است.

حسین عسکری مجد کیفیت پایین آب آشامیدنی ۱۳ روستای تحت پوشش تاسیسات آبرسانی حفارشرقی را ناشی از فرسودگی این تاسیسات عنوان کرد و گفت: فرسودگی تاسیسات آبرسانی روستاهای حفارشرقی و نیز قدمت بالای تصفیه‌خانه موجب شده تا آب روستاهای مذکور کیفیت مناسبی نداشته باشد که با اعتبار در نظر گرفته شده و بازسازی این تاسیسات مشکل کیفی آب این روستاها رفع خواهد شد.

وی در خصوص مشکل آب روستاهای غرب کارون خرمشهر نیز گفت: تاسیسات آبرسانی شهیدمنصوری آب هفت روستای غرب کارون را تامین می کند که روستاهای ام السواد، ام نوشه، کفیشه، ام الخرجین مشکل افت فشار آب ندارند اما ۱۱ روستا به دلیل فرسودگی تاسیسات شهدای غرب کارون با مشکل مواجه هستند.

۶ هزار مشترک در ۴۳ روستا زیر پوشش تاسیسات آبرسانی شهید منصوری، شهدای غرب کارون و حفار شرقی خرمشهر قرار دارند.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
بابا شما رو ب خدا ب داد مردم سرحانیه برسید از بی آبی مردیم ما هم ادمیم بچه داریم زندگی داریم شهر اینقدر بی صاحاب مگه میشه
:
:
:
آخرین اخبار