تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۰۷۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب و آب‌گرفتگی منطقه‌ای یکی از بلایای طبیعی در خوزستان است
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سیلاب و آب‌گرفتگی‌های منطقه‌ای در خوزستان از بلایای طبیعی است که سالانه تعداد زیادی به دلیل ناآشنایی با شنا در رودخانه‌ها غرق می شوند.

  علی پهلوان پیش از ظهر امروز با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان در رودخانه کارون، شاخه شطیط شهرستان شوشتر، اظهار کرد: سیلاب، آب‌گرفتگی‌های سطحی و منطقه‌ای در خوزستان یکی از بلایای طبیعی شناخته شده در این استان است که سالانه تعداد زیادی به دلیل آشنا نبودن با اصول شنا در رودخانه‌ها و شدت جریان آب، غرق شده و خانواده‌های بسیاری عزادار می‌شوند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی پشتیبانی از دستگاه‌های خدمات رسان همچون آتش‌نشانی و متولیان مدیریت آب همچون وزارت نیرو را در سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی‌های وسیع دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه گفت: شهرستان شوشتر در سیل سال گذشته خوزستان از جمله مناطقی بود که به صورت وسیع دچار آب‌گرفتگی شد و جمعیت هلال احمر کارنامه موفقی را در این بحران از خود به جای گذاشت.

پهلوان بیان کرد: امروز دوره «توان‌افزایی و مانور سیلاب» با هدف ارتقای سطح آمادگی تیم‌های تخصصی نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر خوزستان و افزایش سرعت عمل در مأموریت‌های امدادی، برنامه‌ریزی و در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این مانور توان‌افزایی بیش از ۵۰ نجات گر از شعبه جمعیت هلال احمر اهواز، دشت آزادگان، دزفول و شوشتر با توان لجستیکی ۱۱ فروند قایق موتوری و سه فروند جت اسکی شرکت کرده و توان عملیاتی خود را در بحران‌هایی نظیر سیلاب به نمایش گذاشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان گفت: امید می‌رود که دیگر شاهد سیلاب و آب‌گرفتگی در خوزستان نباشیم اما در صورت بروز چنین حوادثی امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر استان خوزستان آماده امدادرسانی و پاسخگویی سریع به حوادث خواهند بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار