تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۷۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش مراجعات با علائم تنفسی و شروع به كار مجدد بخش های كووید در بیمارستان بزرگ نفت اهواز
  در شهریور ماه ۹۹ بر اساس پروتکل ابلاغی معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به بیمارستان معین (بیمارستان رازی ) اعزام می شدند، اما به دلیل افزایش تعداد مراجعین تنفسی در مهر ماه، پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مطابق پیش بینی های انجام شده در خصوص افزایش مراجعات مرتبط با بیماری کرونا در پاییز، تعداد مراجعات با علائم تنفسی در بیمارستان افزایش یافت و پذیرش بیماران مشکوک و محتمل کرونا در بیمارستان نفت اهواز نیز آغاز شد.

در همین راستا مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان نفت اهواز گفت: با افزایش تعداد مراجعات، جهت ساماندهی  و تعیین تکلیف سریع تر بیماران، از ۱۰مهر ماه ۹۹بخش داخلی مردان به عنوان بخش کووید۱ مجددا آغاز بکار کرد. ظرفیت بخش کووید۱ پس از گذشت سه روز به حد اشباع رسید و در تاریخ ۱۳مهر ماه ۹۹ بخش جراحی زنان نیز به عنوان بخش کووید۲، با فراخوان نیروهای پرستاری آموزش دیده کار خود را آغاز نمود.

شیرین چنگیزی افزود: در حال حاضر دو بخش عمومی کووید، یک بخش آی سی یو و یک بخش اورژانس تنفسی به طور کامل به بیماران کرونا اختصاص یافته است.

مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان نفت اهواز اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان مراجعات بیماران مشکوک به کرونا، تعداد تست های PCR انجام  شده در آزمایشگاه بهداشت و درمان اهواز  نیز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص زمان انجام تست PCR گفت: درصورت وجود دستور پزشک معالج مبنی بر انجام تست PCR  برای بیماران سرپایی، این تست در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱در اتاق نمونه گیری در اورژانس تنفسی انجام می شود.

چنگیزی اظهار کرد: همه تلاش ما این است که با توجه به اهمیت خدمات رسانی به بیماران کرونا در کمترین زمان ممکن، کلیه تجهیزات و شرایط جهت خدمت رسانی به این بیماران آماده باشد و زبده ترین نیروهای پرستاری در این بخش ها مشغول به کار بوده و کلیه پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت  نیز به طور کامل اجرایی گردد.


:
:
:
آخرین اخبار