تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاییز خشک و آلوده خوزستان / زمستان سردی در پیش است
 مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی زمان ورود نخستین سامانه بارشی، گفت: فعلا تا یک ماه آینده در خوزستان خبری از ورود سامانه بارشی نیست.

محمد سبزه‌زاری با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در پاییز، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، وضعیت بارش در فصل پاییز در خوزستان کمتر از نرمال تا خشک خواهد بود و بارش‌های موثر نیز دیرهنگام و از آذرماه آغاز می‌شوند.

وی افزود: هر چه هوا سردتر می‌شود، شرایط پایداری جو افزایش می‌یابد و در شهرهای بزرگ مقدار آلاینده‌های هوا بیشتر می‌شود؛ این اتفاقی است که همیشه در پاییز و زمستان می‌افتد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در تابستان به دلیل تابش مستقیم نور خورشید و گرم‌تر بودن زمین، هوای گرم به سمت بالا حرکت می‌کند و این روند باعث می‌شود آلاینده‌ها در محیط کم شوند؛ یعنی حرکت هوا به سمت بالا و جریانات بالاسوی هوا در تابستان باعث می‌شود که آلودگی در شهرهای بزرگ و صنعتی کمتر باشد اما در زمستان به دلیل سرد شدن زمین، جریان بالاسوی هوا وجود ندارد یا بسیار کمتر است و در نتیجه میزان آلودگی در محیط بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در سال‌های ترسالی هوا تلطیف می‌شود اما با بارش کم، میزان آلودگی خود به خود بالاتر می‌رود و به همین دلیل برای امسال نیز پیش‌بینی شده که پاییز آلوده‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: احتمال می‌رود امسال زمستان سردتری داشته باشیم. انتظار می‌رود دما در دی‌ماه و بهمن‌ماه کمتر باشد؛ بارش باران دما را تعدیل می‌کند اما زمانی که بارش‌ها کم می‌شود، زمستان خود به خود سرد و خشک می‌شود.

سبزه‌زاری در خصوص پیش‌بینی زمان ورود نخستین سامانه بارشی، گفت: فعلا تا یک ماه آینده در خوزستان خبری از ورود سامانه بارشی نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار