تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد شناورهای چوبی از ایران به بنادر عمان آزاد شد
  نائب رییس اتاق مشترک ایران و عمان از آزاد شدن ورود شناورهای (لنج‌) چوبی به بنادر کشور عمان خبر داد.

شهلا عموری با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور عمان در خصوص تردد لنج های چوبی، اظهار داشت: این وزارتخانه در بخشنامه خود به شرکت بنادر عمان(المرافی) و بنادر صحار، صلاله و دقوم اعلام کرد در راستای تداوم صادرات و واردات انواع کالاها به بنادر عمان با استفاده از انواع کشتی‌ها، با اتخاذ اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، ورود لنج‌های چوبی به بنادر این کشور تحت شرایطی آزاد است.

وی ادامه ‌داد: بر اساس این بخشنامه اپراتورهای بنادر مجازاند تا اجازه پهلوگیری لنج‌های چوبی با انواع جنرال کارگو (فله‌بر) در بنادر عمان را صادر کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز اضافه‌کرد: این درحالی است که درخصوص مواد غذایی و محصولات کشاورزی تنها حمل سیب زمینی، پیاز و کدو حلوایی با لنج‌های چوبی مجاز است.

عموری تصریح‌کرد: یکی از الزامات تعیین شده برای ورود لنج‌های چوبی به بنادر عمان قرنطینه خدمه در درون کشتی اعلام شده است ضمن اینکه تخلیه بار تنها به وسیله خدمه بندری انجام می شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از این بخشنامه عنوان کرد: در صورت نیاز به کمک خدمه کشتی، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر الزامی اعلام شده است.

سالانه هزاران تن میوه و تره‌بار به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار وارد عمان می‌شود که سهم ایران تنها ۲۰میلیون دلار است. 

عمان همسایه جنوبی و پنج میلیون نفری ایران از لحاظ امکانات بندری، جایگاه سوم را در خاورمیانه دارد و در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار مبادلات تجاری با ایران داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار