تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهادکشاورزی:
هیچ محدودیتی در توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد
  وزیر جهادکشاورزی گفت: هیچ گونه محدودیتی در توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد و در زمان حاضر تولیدکنندگان می‌توانند برای تأمین نیازهای خود به سامانه بازارگاه مراجعه کنند.

کاظم خاوازی شامگاه دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های نوسازی و بازسازی بخش کشاورزی استان های سیل زده کشور که همزمان توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، افزود: روزانه ۲۰هزار تن نهاده دامی شامل کنجاله، سویا  و جو به صورت مازاد در بازارگاه عرضه می‌شود.
وی گفت: پرورش دهندگان مرغ تخم گذار که ۱۰۰درصد آنان در بازارگاه دارای کد شناسایی هستند سهمیه نهاده را دریافت می کنند و کمبودی احساس نمی‌شود.
وزیر جهادکشاورزی به علل گرانی نهاده‌های دامی و طیوردر ماه‌های اخیر اشاره‌ای نکرد.
وی همچنین با اشاره به تداوم توزیع نهاده بین مرغداران گوشتی که کد شناساسایی در بازارگاه دارند، ابراز امیدواری کرد تا هفته آینده همه مرغداران گوشتی در سامانه بازارگاه دارای کد شناسایی شوند تا آنان نیز بتوانند سهمیه نهاده‌ها را با قیمت مصوب خریداری کنند.

بررسی گام دوم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام
وزیر جهاد کشاورزی گفت:گام دوم اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام امشب(دوشنبه شب) در نشستی با حضوراستاندار و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در اهواز بررسی می‌شود.
خاوازی ابرازامیداری کرد: درنشست امشب به یک جمع بندی برای شروع گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام که شامل ۲۵۵هزار هکتار اراضی باقی مانده این طرح است برسیم.
امسال برای شروع گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اختصاص یافته است در حالی که اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام دوم این طرح بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
گام نخست این طرح بزرگ ملی شامل نوسازی و تجهیز ۲۹۷هزار هکتار در دی ماه ۱۳۹۲ در جریان سفر دکتر حسن روحانی به خوزستان با برداشت ۱.۵میلیارد دلار از صنوق ذخیره ارزی شروع و اواخر سال ۱۳۹۷ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

اجرای طرح آبخیزداری در ۷۳۰هزار هکتار از اراضی استان‌های سیل زده
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در۷۳۰هزار هکتار در استان‌های سیل زده سال ۱۳۹۸ با هدف حفاظت از آب و خاک و پیشگیری از وقوع سیلاب افزود:با اجرای این طرح‌های زیربنایی سالانه ۵۳۰میلیون مترمکعب به سفره های آب زیرزمینی افزوده خواهد شد و از ۸.۵میلیون تن رسوب گذاری نیز جلوگیری می‌شود.
به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی صبح روز دوشنبه با استقبال غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و شماری از مسوولان اجرایی و اداری استان وارد اهواز شد و سپس با بالگرد از هفت کانون ریزگرد در جنوب و جنوب شرق اهواز بازدید کرد.
خاوازی در جریان این بازدید با بیان اینکه طرح کاشت نهال مقاوم متناسب با شرایط آب و هوایی خوزستان در کانون‌های ریزگرد ادامه می‌یابد افزود:خوشبختانه در سال‌های اخیراقدام‌های خوبی برای مهار و کنترل ریزگردها انجام شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار