تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۷۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادارات آبادان موظف به تامین ماسک نیازمندان شدند
 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: ادارات دولتی موظف اند از هفته آینده پنج هزار ماسک برای توزیع بین خانوارهای نیازمند و کم‌برخوردار در اختیار ستاد کرونا شهرستان قرار دهند.

  سیدزین‌العابدین موسوی دوشنبه در نشست ستاد کرونا آبادان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تهیه ماسک برای افراد نیازمند و کم‌برخوردار با توجه به توان مالی آنها سخت است و ارگان‌های دولتی بخصوص دستگاه‌هایی که توان مالی خوبی دارند موظف به تامین ماسک مورد نیاز آنها هستند.

وی افزود: دستگاه‌ها و ارگان دولتی تا هفته آینده زمان دارند پنج هزار ماسک را در اختیار ستاد کرونا شهرستان آبادان قرار دهد تا بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

فرماندار ویژه آبادان گفت: درصد استفاده آبادانی ها از ماسک در پیک نخست بیماری کرونا ۹۰ درصد بود که متاسفانه در یک ماه گذشته این رقم به تنها ۲۰ درصد کاهش یافته بود و این مساله باعث افزایش شمار مبتلایان به این بیماری  شده است.

موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه آبادان و خرمشهر میزبان میهمانان زیادی از سایر نقاط استان خوزستان و استان های همجوار هستند میزان ابتلا به کرونا نیز روند صعودی گرفته و ناچار هستیم برای جلوگیری از انتشار این بیماری مبادی ورودی به شهرستان آبادان برای مدت محدودی ببندیم.

بستن مبادی ورودی آبادان 

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت:در صورت نیاز هفته آینده به مدت سه روز تمامی مبادی ورودی به شهرستان آبادان بسته خواهد شد ولی شهر در حالت قرنطینه قرار نخواهد گرفت، تمامی اصناف زیر نظر بازرسان قرار می گیرند.

وی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ مقابله با کرونا گفت: هفته آینده این مانور به صورت یکپارچه و با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد تا مردم این بیماری را جدی تر از گذشته قلمداد کنند.

موسوی با تاکید بر گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی اظهار داشت: تمام کارکنان ادارات، اصناف، مجموعه‌های تولیدی و مراجعه کنندگان به ادارات این شهرستان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

فرماندار ویژه آبادان گفت:  به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری بعمل خواهد آمد و ارباب رجوع برای مراجعه باید حتما از ماسک استفاده کنند.

وی، با اشاره به اهمیت بحث سلامت و امنیت جانی مردم افزود: در صورت ادامه داشتن وضعیت شیوع این ویروس و همراهی نکردن مردم ،محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها دوباره اجرایی خواهد شد.

موسوی گفت: استفاده اجباری از ماسک در فضاهای پرتردد و سرپوشیده به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا امری ضروری است که باید همه ارگان‌ها و مسوولین شهری به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: سرعت انتشار بیماری کووید ۱۹ در آبادان رو به افزایش است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند این بیماری غیر قابل کنترل خواهد بود.

هوشان شریعتی اظهار داشت: شرایط در جنوب غرب استان خوزستان بسیار خطرناک است و درصد بالای از تخت‌های بیمارستان‌های طالقانی و امام خمینی(ره) آبادان در اشغال مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است و اکثر فوتی‌ها افراد جوان هستند و در چند روز اخیر تعدادی از نوزادان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند و در صورت ادامه این روند باید تخت‌های بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

شریعتی گفت: با توجه به پیش بینی شیوع آنفلوآنزا از هفته آینده در منطقه توصیه می‌شود افراد پرخطر و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما از ماسک برای تردد در سطح شهر استفاد کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: استفاده از ماسک در جنوب غرب استان خوزستان باید اجباری شود زیرا کاهش میزان استفاده از ماسک این منطقه را با سرعت بالا وارد پیک دوم کرد.

وی بیان کرد: با این شرایط ما توانایی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را نخواهیم داشت و هر روز وضعیت قرمز منطقه شدیدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه  یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهروندان شرایط حساس برای حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان نکات بهداشتی مبارزه با کرونا را به صورت دقیق اجرا کنند.

سیدمجتبی محفوظی افزود:متاسفانه هزینه‌های درمان و بستری بیماران کووید 19 در شهرستان آبادان بیشتر از سایر شهرستان‌ها است و به صورت خاص این موضوع از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: نباید تعرفه‌های پزشکی و درمان بیماران کرونایی در منطقه با توجه به توان مالی کم مردم بیش از سایر مناطق باشد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان هم در این جلسه گفت : متاسفانه این بیماری بیشترین ضربه را به مراسم های مذهبی زده است و همه مکانهای مذهبی و نمازهای جماعت و جمعه تعطیل شده است در حالی که همه در حال انجام کارهای عادی خود هستند و فقط اماکن مذهبی را تعطیل کرده اند.

  بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار