تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانداریها برای الکترونیکی شدن عرضه گاز مایع فرهنگ سازی کنند
  معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان گفت: فرمانداری ها در فرهنگ سازی و آشنایی مردم با طرح الکترونیکی کردن دریافت گاز مایع همکاری کنند تا مردم مشارکت بیشتری برای ثبت نام در ین طرح نشان دهند.

  سید نوراله حسن زاده دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه بسیاری از فرمانداری ها هنوز به الکترونیکی شدن عرضه و فروش گاز مایع اعتقادی ندارند این در حالی است که فرهنگ سازی اجرای این طرح درجامعه باید توسط فرمانداری ها انجام شود.

وی گفت: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان گاز مایع برای ثبت نام در سایت درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) ۱۵ مهر ماه بوده است که با توجه به اینکه تنها ۵۰ درصد گروه هدف در این سامانه ثبت نام کردند این مهلت تمدید می شود.

تاکید بر افزایش نظارت مسوولان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی مسوولان برای جلوگیری از تخلفات باید مراقبت بیشتری را داشته باشند تا سهمیه هایی که دولت برای رفاه حال مردم در نظر می گیرد به دست مردم برسد.

حسن زاده ادامه داد: افزایش نرخ ارز به تمامی ارکان جامعه تاثیر گذاشته و یک بی برنامگی در نهادها و سازمان ها ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نانوایی های متخلف در فروش سهمیه آرد خود افزود: نانوایی هایی که سهمیه آرد خود را به فروش می رسانند برخورد خواهد شد.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه این دست نانواها سهمیه دولتی آرد اختصاص داده شده را حق خود می دانند این در حالی است که هدف دولت با عرضه آرد دولتی کمک به مردم و صنف نانواست و نباید از این شرایط سوءاستفاده شود.

موجودی کالای اساسی در خوزستان خوب است

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: ۴۷۸هزار تن گندم و ۵۳۱ تن گندم هندی ذخیره اختصاصی خوزستان است که ذخیره گندم استان تا هشت ماه آینده جوابگوی نیاز استان است و یک کشتی حامل ۲۵ هزار تن برنج  هندی در بندر امام (ره) استان در حال تخلیه است.

احمدرضا مریدالسادات ادامه داد: پنج ۵هزارو ۹۳۰تن نیز موجودی شکر دراستان است که برای فروش این کالاها نیاز به مجوز داریم.

از ابتدای شهریورماه طرح الکترونیکی شدن عرضه و فروش گاز مایع آغاز شد و متقاضیان گاز مایع در استان باید در سامانه سدف ثبت نام کنند اما طبق اعلام شرکت پخش فرآورده های نفتی اهواز تنها ۵۰ درصد مشمولان ثبت نام کردند.

طبق اعلام ستاد تنظیم بازار خوزستان خانوارهایی که کنتور گاز ندارند مشمول در یافت سهمیه گاز مایع هستند.

هدف از الکترونیکی شدن عرضه گاز مایع نظارت بر نحوه توزیع و عرضه این گاز و مصرف این گاز در مصارف خانگی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار