تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به اشتغال روستایی اندیمشک
 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال روستایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اندیمشک اختصاص یافت.

علی قلی پور   توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در اندیمشک را اولویت این نهاد دانست و اظهار کرد: مددجویان مستعد برای اشتغال شناسایی و در حوزه‌های دامپروری، شیلات، صنعت، کشاورزی، صنایع‌دستی و زنبورداری زمینه مساعد برای اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود.

وی به تخصیص تصحیلات به ۶۳ فقره پرونده مددجویان در حوزه ایجاد اشتغال در ۶ ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: ۵۸ نفر از مددجویان کمیته امداد از طریق منابع بانکی و پنج نفر نیز از طریق منابع امام و ولایت کمیته امداد زمینه اشتغال و فعالیت مددجویان فراهم شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک از تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد ۶۳ فرصت شغلی از محل اعتبار اشتغال روستایی و تبصره ۱۶ خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال روستایی و تبصره ۱۶ به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اندیمشک اختصاص یافت.

وی «آموزش» را یک گام مهم برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اندیمشک دانست و تصریح کرد: ۱۰۱ نفر از مددجویان کمیته امداد اندیمشک از طریق آموزش مهارت لازم را برای انجام فعالیت آموختند که از این تعداد ۴۴ نفر شاغل شدند.

قلی پور به آسیب ناشی از پاندومی کرونا اشاره کرد و افزود: با همت خیران شهرستان اندیمشک در قالب طرح ایران همدل با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد مبلغ ۱۸۹ میلیون ریال جمع آوری شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک در ادامه بر لزوم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در دوران شیوع ویروس کرونا تأکید و گفت: ۷۵ بسته اقلام بهداشتی در هفته سالمند با هدف حمایت از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد اندیمشک در میان مددجویان سالمند توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۱ هزار نفر مددجو در قالب چهار هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد اندیمشک هستند. شهرستان اندیمشک در میانه زاگرس با جمعیتی افزون بر ۱۷۲ هزار نفر به عنوان دروازه طلایی استان خوزستان در کشور شناخته می‌شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار