تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیدی در شنای خوزستان نمی‌بینم
  پرمدال‌ترین بانوی شناگر خوزستانی معتقد است که هیچ امیدی در شنای خوزستان وجود ندارد و اگر مسئولان ورزش استان هرچه سریع‌تر به وضعیت این رشته و هیات استان رسیدگی نکنند، به زودی شنای خوزستان نابود خواهد شد.

الهام کیانی‌زاده  با ابراز نگرانی از وضعیت رشته شنا در خوزستان، اظهارکرد: شنای خوزستان اصلا شرایط خوبی ندارد و با شیوع کرونا نیز همه چیز به هم ریخته است. چند سال است که هیچ چیز خوبی در شنای استان نمی‌بینم و انگار امید در این رشته وجود ندارد. البته این وضعیت در حال است که شناگران خوبی در بخش آقایان و بانوان استان داریم که می‌توانند باعث ارتقای جایگاه شنای خوزستان شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود شرایط لازم در شنای خوزستان، افراد کمتر به سمت این رشته می‌آیند و خانواده‌ها نیز برخلاف گذشته میل و رغبتی جهت همراهی فرزندان خود برای پرداختن به این رشته ندارند و این نیز به این دلیل است که می‌دانند شنا در ایران به ویژه برای بانوان آینده‌ای ندارد.

این شناگر خوزستانی بیان کرد: سردرگمی که در هیات شنای خوزستان وجود دارد نیز از دلایل رقم خوردن این شرایط بد برای این رشته است. متاسفانه هر چهار سال یک بار فردی را به عنوان رییس هیات انتخاب می‌کنند و او هم یکسری کارها انجام می‌دهد که شاید خیلی برایش مهم نباشد که چه کارهایی انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که شنا در خوزستان تنها مانده است، گفت: هیچ کسی به این رشته توجه نمی‌کند و متاسفانه توجه مسئولان ما به رشته‌هایی چون فوتبال است. واقعا حیف است که به این رشته پرمدال که می‌تواند سهم زیادی در مدال‌آوری استان در کشور داشته باشد، اهمیت نمی‌دهند. البته به نظرم در کشور نیز توجه لازم به رشته شنا نمی‌شود و اگر توجه می‌شد، اکنون این همه مربی نجات‌غریق بیکار در کشور نداشتیم.

کیانی‌زاده در پایان بیان کرد:‌ وضعیت شنای خوزستان نگران‌کننده است و اگر هر چه سریع‌تر به این رشته و وضعیت هیات رسیدگی نکنند، به زودی شنای خوزستان نابود خواهد شد. باید به شناگران استان بها دهند و حضور در رقابت‌های کشوری از جمله اقداماتی است که می‌تواند به بهبود وضعیت این رشته کمک و میل و رغبت ورزشکاران استان را بیشتر کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار