تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۰۷۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان برداشت شد
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: ۵۰ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

خلیل منیعات اظهار داشت:خرمای شادگان از ۱۲ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور برداشت شده که ۳۰ هزار تن آن به خارج کشور صادر و ۲۰ هزار تن برای مصرف داخلی در بازارهای منطقه عرضه شد.

وی استعمران، گنطار، بریم، برحی و اشگر  را از معروف‌ترین ارقام خرمای شادگان عنوان کرد  و افزود: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد از سایر انواع خرما است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۶ هزار ریال و خرمای درجه ۲ در حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک است.

منیعات تولید خرمای سال گذشته شهرستان شادگان را ۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پارسال بیش از ۵۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد.

وی بیان کرد: ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی محصول خرما در شادگان فعال شدند که در این کارگاه‌ها برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان افزود: عمده محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان به صورت بسته بندی شده به کشورهای آسیای شرقی، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آذربایجان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.
استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار