تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولویت ورزش خوزستان توسعه ورزش‌های ساحلی است
  معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اولویت ورزش خوزستان توسعه ورزش های ساحلی است و تمام هیات های ورزشی باید در این بخش فعالیت جدی داشته باشند تا بتوانیم در سطح کشور و بین المللی درخشان ظاهر شویم.

ابراهیم نصیری  اظهار داشت: ما در خوزستان ۱۷ میلیارد مترمکعب آب جاری و راکد داریم و از سواحل خوبی برخورداریم لذا انتظار داریم در ورزش ساحلی همچون بخش سالنی، ورزشکاران ما در المپیک، آسیا و جهان حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: رشته های ساحلی علاوه بر اینکه در دسترس هستند بسیار کم هزینه می باشند لذا باید شهرستان های قطب در رشته های ساحلی را شناسایی کنیم و طی یک برنامه ریزی اصولی، ورزش ساحلی را در کنار سواحل استان راه اندازی کنیم و قطعا با انجام این کار، تا پایان سال به نتیجه مطلوبی می رسیم.

خوزستان در بخش ورزش ساحلی پتانسیل بسیاری دارد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه هیات های ورزشی استان از ورزش ساحلی غافل مانده اند و در ترویج بازی های ساحلی کار اساسی صورت نگرفته است گفت: ما می توانیم در کنار سواحل کارون، دز، و دیگر رودخانه های موجود در استان اقدامات موثری انجام دهیم که قطعا مورد استقبال جوانان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هیات والیبال استان از این تحریمی که برای ورزش کشور و استان به وجود آمده به خوبی استفاده کرد و فعالیت این رشته را از داخل سالن به ساحل آورد که قابل تقدیر است در حالی که در رشته های دیگر متاسفانه هیچ حرکت خاصی ندیدیم لذا باید تمام هیات ها را از غیر ورزشی‌ها گرفته و به اهل فن بسپاریم. 

نصیری خواستار راه اندازی کمیته رشته های پرمدال و پایه در سطح استان شد و گفت: درست است که بیماری کرونا بسیاری از برنامه ها و مسابقات ورزشی را لغو کرده اما نباید از مباحث علمی غافل شویم و به فکر برگزاری دوره های دانش افزایی در رشته های مختلف باشیم.

باید در نخستین حضورمان در بازی های آسیایی ساحلی مدال کسب کنیم

وی عنوان کرد: خوزستان در رشته های ووشو، کشتی فرنگی، وزنه برداری، فوتبال، گلف، بیلیارد، سوارکاری و ... قطب کشور است همچنین در رشته والیبال و هندبال کارهای خوبی در حال انجام است به عنوان مثال در والیبال ساحلی یک ورزشکار استان بعد از سال ها به اردوی تیم ملی دعوت شد که مایه افتخار است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: ما باید برای مسابقات کشوری،  آسیایی و جهانی برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در نخستین حضور خود در بازی‌های آسیایی ساحلی، چند مدال طلا داشته باشیم به عنوان مثال می توانیم در رشته های کشتی فرنگی و ووشو ساحلی چندین مدال کسب کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۰ هیات شهرستانی داریم که باید تعداد آنها را به یک هزار و ۳۰۰ هیات ورزشی برسانیم گفت: همچنین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در خوزستان فعالیت می کنند که با یک برنامه ریزی اساسی می توان شاهد حضور بیشتر آنها در تیم های ملی بود.

به گزارش ایرنا سال گذشته ۱۹۴ تیم خوزستانی در لیگ‌های مختلف کشور حضور داشتند که ۸۷ درصد از این تعداد مربوط به آقایان و ۱۳ درصد متعلق به بانوان استان بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار