تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچکدام از شهرهای خوزستان آلوده کرونایی نیست
  استاندار خوزستان گفت: ۴۵ شهر در کشور به عنوان شهر آلوده کرونا شناخته شدند که  هیچکدام از شهرهای خوزستان جزو آن‌ها نیست، فقط برخی شهرهای استان از نظر کرونا وضعیت قرمز دارند که موجب قرمز شدن وضعیت استان نیز شده است.

 غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: شیب رشد بیماران مبتلا به کرونا نسبت به چند روز گذشته ملایم‌تر شده و باید تلاش کنیم این شیب ملایم، به سمت ثبات و سپس به سمت نزولی حرکت کند.

وی با اشاره به این که نزولی شدن شیب کرونا جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود بیان کرد: اگر مردم اراده‌ ۲ ماه پیش را که موجب کاهش بیماران کرونایی در خوزستان شد را باز هم داشته باشند قطعا با سرعت و جدیت بیشتری وضعیت این بیماری در استان کنترل خواهد شد.

استاندار تصریح کرد:  به تمامی ادارات تاکید شده هیچ‌کسی بدون ماسک حق ورود ندارد و اگر مواردی بدون ماسک دیده شود تذکر جدی داده می‌شود، همچنین پارک‌های استان باید خاموش شوند و برای وضعیت رستوران‌ها نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تا زمانی که در این مرحله از کرونا هستیم وضعیت بیماری را کنترل کنیم اگر اکنون که شرایط قابل تحمل است مراقبت نکنیم بعد از آن شرایط غیر قابل کنترل خواهد شد و کاری از کسی ساخته نیست و آن وقت هزینه‌های جدی به دنبال خواهد داشت لذا در این زمینه نباید هیچگونه کوتاهی صورت گیرد و باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این وضع را بهبود بخشیم.

شریعتی ادامه داد: در خصوص تعطیلی مدارس خوزستان تا این لحظه تصمیمی گرفته نشده و اجباری هم برای حضور در مدارس نیست شرایط آموزش  چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی فراهم  است.

وی افزود: در روستاها  تعداد دانش‌آموزان حضوری بیشتر از شهرها هستند در عین حال آموزش و پرورش موظف است هم ماسک و هم مواد ضد عفونی را در اختیار آنها قرار دهد البته در آخرین بازدیدی که از مدارس روستایی استان صورت گرفت مشخص شد امکانات لازم شامل ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به تهیه تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم گفت: اعتبار لازم برای تبلت در اختیار سازمان نوسازی مدارس خورستان قرار گرفته است که آن‌ها نیز بخش عمده تبلت مورد نیاز را  خریداری کردند بخش دیگر نیز با توجه به شرایط تحریم در حال بررسی است که ظرف یک هفته آینده خریداری می‌شود.

وی در خصوص اجرایی شدن قانون جریمه رعایت نکردن قوانین مربوط به کرونا گفت:  تصمیم جریمه  رعایت نکردن مسایل بهداشتی ویژه کرونا برای تهران گرفته شده که به زوردی اجرایی می‌شود در صورتی که استان‌ها نیز به اجرای این قوانین نیاز داشته باشند به آن‌ها نیز تسری داده می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار