تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۰۷۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی تمامی مشاغل به جز مشاغل مهم، در شرایط قرمز
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه برخی سازمان‌ها و ادارات و اماکن عمومی همکاری قابل قبولی در زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه ندارند، گفت: در شرایط قرمز کرونا تجمعات، پارک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها باید تعطیل باشند و به جز مشاغل مهم و حیاتی نیز دیگر مشاغل باید تعطیل شوند.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: این روزها کشور ما و استان خوزستان حال خوشی ندارند و مرگ عزیزان‌مان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ما را داغدار کرده است. تخت‌های بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری پر می‌شوند و بیمارستان‌ها هم یکی پس از دیگری وارد چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا می‌شوند.

   وی افزود: از سوی دیگر، برای ارائه خدمت به سایر بیماران نیز در بیمارستان‌ها محدودیت وضع می‌شود که این مسأله، آغازگر مشکلات جدی در آینده خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همکاری بین‌بخشی و مشارکت عمومی، دو اصل اساسی در کنترل اپیدمی‌ها هستند. نمی‌شود به بهانه معیشت سلامتی را قربانی کرد و اگر سلامتی نباشد نیز هیچ چیزی نخواهد بود.

علوی بیان کرد: در آستانه عید فطر در مورد تردد در بازارها هشدار دادیم. در خصوص بازگشایی مدارس هم گفتیم که پیش‌بینی‌های آینده مبهم است. اما آنچه نباید می‌شد، شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: حوزه بهداشت یک دستگاه نظارتی است. برنامه‌ریزی بهداشتی و تدوین پروتکل‌ بر عهده ما است اما اجرای این دستورالعمل‌ها بدون همکاری سایر نهادها و بخش‌های جامعه و بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برخی سازمان‌ها و ادارات و اماکن عمومی همکاری قابل قبولی در زمینه اجرای اقدامات پیشگیرانه ندارند. ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان خواستار خاموش شدن پارک‌ها بود اما شاهد تجمع زیاد مردم در پارک‌ها هستیم.

علوی با اشاره به لزوم وجود ضمانت اجرایی پروتکل‌ها، تصریح کرد: خواست حاکمیت، برخورد با خاطیان و متخلفان است. در شرایط قرمز کرونا تجمعات، پارک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها باید تعطیل باشند و به جز مشاغل مهم و حیاتی نیز دیگر مشاغل باید تعطیل شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: در ابتدا ۲۳ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد خوزستان شد و در مرحله بعد کامل شد. این واکسن‌ها در اختیار بهداشت قرار گرفت تا تزریق رایگان واکسن برای بیماران خاص، زنان باردار، پرسنل بهداشت و افراد تحت شیمی ‌درمانی انجام شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: افراد دیگری که نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا دارند باید منتظر بمانند تا واکسن از سوی سازمان غذا و دارو در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد و از داروخانه خریداری کنند. دیگر مردم هم نیازی به واکسن ندارند و تزریق برای آن‌ها ضروری نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار