تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درباره روابط عمومی دیجیتال بیشتر بدانیم

روابط عمومی دیجیتال یا همان DPR در واقع مفهومی متناسب با روابط عمومی سنتی دارد با این تفاوت که در روابط عمومی آنلاین لازم است تا از ابزارهای دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی و یا وب سایت های متفاوت جهت برقراری روابط عمومی استفاده نمود. در حقیقت از زمانی که شبکه های اینترنتی در بین افراد جامعه رواج پیدا کردند بیشتر افراد سعی کرده مخاطبین و مشتریان خود را در چنین فضاهای مجازی جستجو کنند و در دنیای دیجیتال یک روابط عمومی محکمی را برقرار نمایند.

مفهوم روابط عمومی چیست؟

 روابط عمومی ارتباطی است که غالبا در مورد ویژگی ها و طرز استفاده از خدمات، کالاهای مختلف و همچنین معرفی برندها می گوید و به صورت 24 ساعته تلاش کرده تا مخاطبان و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب نماید. بیشتر افراد بر این باور هستند که روابط عمومی دیجیتال نوعی تبلیغات است در صورتی که تبلیغات تنها شاخه ای از روابط عمومی دیجیتال به حساب می آید. در واقع روابط عمومی به معنای رصد کردن مخاطبین بالقوه و همچنین بررسی نظرات و سلیقه های آنها می باشد؛ زیرا ما در برقراری روابط عمومی قرار است مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنیم تا بتوانیم خدمات و یا اجناس خود را به آنها ارائه دهیم و در نهایت به جایگاه مهمی رسیده و همچنان آن را حفظ کنیم و با توجه به نوسانات زیادی که در بازارهای خرید و فروش وجود دارد بتوانیم از دیگر رقبای تجاری خود پیشی بگیریم.

روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال چیست؟

با پیدایش شبکه های اجتماعی و در ارتباط بودن طیف گسترده ای از افراد در هر نقطه از جهان امروزه برای صاحبین مشاغل مختلف اعم از تولید کنندگان کالاها و یا ارائه دهندگان خدمات گوناگون این شرایط فراهم آمده است تا بتوانند در دنیای دیجیتال تعامل نزدیکی را با مشتریان خود برقرار نمایند و به راحتی پاسخگوی نظرات و پیشنهادات مخاطبین خود باشند. پس با این وجود مفهوم اصلی روابط عمومی دیجیتال بیشتر بر پایه تبلیغات و اطلاع رسانی در دنیای مجازی می باشد که بر همین اساس تمام اهداف روابط عمومی به شکل رسانه های مختلف قابل اجرا می باشند و هر کسی می تواند با در اختیار گرفتن بخشی از این دنیای اینترنتی روابط عمومی بالایی را به صورت تعامل دو طرفه برقرار سازد.

انواع روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی اینترنتی متشکل از تکنیک های مختلفی می باشد که معمولا پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  • تولید محتوا مطابق با قوانین سئو با متنی کاربردی و جذاب
  • همکاری با اینفلوئنسرها به شیوه های مختلف خصوصا در شبکه های اجتماعی
  • همکاری با بلاگرها جهت منتشر نمودن پست های جذاب اسپانسری
  • برقراری ارتباط با افرادی که در رسانه های دیجیتالی فعالیت پررنگی دارند.
  • بهینه سازی سایت و افزایش دادن رتبه وب سایت در گوگل
  • ایجاد بک لینک های مختلف توسط نگارش مقاله در فضای دیجیتال
  • بازاریابی محتوایی
  • انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های پربازدید کننده
  • انتشار اینفوگرافی

و... که همگی این موارد می توانند بسته به نیاز کسب و کار و در نهایت بودجه در نظر گرفته شده فرد  مورد استفاده قرار بگیرند.

رپورتاژ تسمینو

ویژگی های روابط عمومی مجازی

تا چندین سال گذشته بیشتر افراد در برقراری روابط عمومی از شیوه های سنتی استفاده می کردند اما با ورود تکنولوژی در جهت ارتقاء دادن بیشتر کسب و کارها دیگر به کار گرفتن روزنامه ها، پیامک ها و دیگر شیوه علی سنتی نمی تواند پاسخگو باشد؛ زیرا تعداد عرضه کنندگان اقلام مختلف و خدمات متنوع رو به افزایش بوده و رقیبان در هر لحظه رو به رشد می باشند، پس لازم است تا با ظهور روابط عمومی دیجیتال تعاملات یک طرفه از بین برود و همچنان صاحبین مشاغل مختلف در هر لحظه از شبانه روز با طیف گسترده ای از مخاطبین در ارتباط باشند و سفارشات خود را نیز به صورت اینترنتی لحاظ کنند. در واقع مهمترین ویژگی دیجیتال پی آر تامین نمودن نیاز دسته بزرگی از سلیقه ها و درخواست های متفاوت می باشد. بنابراین از آنجایی که روابط عمومی دیجیتال به طور  تمام وقت در دسترس عموم مردم قرار دارد پس در سریعترین زمان کاربران می توانند از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی به پاسخ سوالات خود برسند.

 بهترین اجرای روابط عمومی آنلاین

با توجه به تاثیر بالایی که انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پر مخاطب دارد بیشتر افراد تصور کرده بهترین راهکار برای برقراری یک روابط عمومی دیجیتال تنها درج رپورتاژ آگهی می باشد، در صورتی که اگر افراد تشخیص مناسبی از پرسونای مخاطب و فاکتورهای مهم دیگری مانند سیاست های کاری را داشته باشند خواهند دانست که موارد دیگری مانند:

  • همکاری با افراد مشهور مانند ورزشکاران و سلبریتی ها
  • بازاریابی محتوایی و جذب مخاطبان از طریق متن های فوق العاده
  • همکاری با بلاگرها

و بسیاری متریال های مهم دیگر می تواند به عنوان بهترین راهکار جهت برقراری روابط عمومی دیجیتال استفاده نماید.

مزیت های روابط عمومی اینترنتی

همانطور که بیان شد روابط عمومی دیجیتال کاربردهای بسیار وسیعی دارد و می تواند مزیت های فراوانی را برای کاربران داشته باشد که البته تعدادی از مزیت ها به شکل مستقیم تاثیر گذار است و تعداد دیگری از آنها به شکل غیر مستقیم می توانند نقش بسزایی را بر روی رونق گرفتن کسب و کار شما داشته باشند. در این میان مهمترین مزیت هایی که می توان به آنها اشاره نمود عبارتند از:

  • برقراری تعامل بهتر و تاثیر گذار
  • برند سازی قوی
  • افزایش ترافیک بالا در وب سایت
  • بهبود رتبه و افزایش دادن رتبه سایت با استفاده از بهینه سازی سایت نرخ تبدیل بهتر
  • توانایی اندازه گیری و بررسی دقیق موفقیت کمپین

و بسیاری مزیت های دیگر که قطعا جمع زیادی از کارشناسان متخصص در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت مانند کارشناسان متبحر در وب سایت تسمینو می توانند با درخواست شما چنین مزیت هایی را برای کسب و کار شما فراهم آورند.

 بهترین روابط عمومی در دنیای دیجیتال

با اینترنتی شدن درصد بالایی از کارها در دنیای امروزه و پیدایش مفاهیم مدرنی مانند دیجیتال مارکتینگ یا همان تبلیغات اینترنتی مشاهده می شود که در روابط عمومی افراد تحولات زیادی به وجود آمده است، بر همین اساس بیشتر موضوعاتی همچون تبلیغات، دریافت مخاطبین و اطلاع رسانی های مختلف به روش های دیجیتالی صورت می گیرد. بنابراین با ظهور تکنولوژی همواره تعاملات مردمی به دنبال نوسازی و سیستم های جدید هستند. پس اگر شما هم تقاضا دارید تا بهترین روابط عمومی دیجیتال را در دنیای مجازی امروز با مشتریان خود داشته باشید می توانید با کارشناسان وب سایت تسمینو در ارتباط باشید.

:
:
:
آخرین اخبار