تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۷۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانه‌های فاقد سند مالکیت در اهواز ساماندهی می‌شوند
  معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه آمار مشخصی از خانه‌های فاقد سند در اهواز و مناطق پیرامونی آن در دست نیست گفت: با تشکیل کمیته تسهیل برای صدور سند،ساماندهی و نیز نوع مالکیت این خانه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

فاضل عبیات با بیان اینکه منازل فاقد سند مالکیت تنها به کلانشهر اهواز محدود نمی‌شود، اظهارداشت: این وضعیت در خیلی از شهرهای استان وجود دارد که اطلاعات آماری در هرکدام از آنها متفاوت به‌نظر می‌آید.

وی با بیان اینکه سیاست مدیریت ارشد استان در این رابطه سنددار کردن این منازل، ایجاد رویه‌ای قانونی برای ارائه خدمات دستگاه‌های مربوطه است، گفت: به عنوان مثال در منطقه خروسی بین هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ خانه وجود دارد که صدور سند برای بخشی از این واحدها باید پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه اخیرا سازمان فروش اموال تملیکی مطابق فرآیندها اقدام به مزایده یکی از چهار پلاک دارای سند به نام این سازمان کرده بود گفت: بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، این اقدام متوقف شد و علاوه بر این رییس دادگستری خوزستان بر تداوم این پیگیری‌ها تاکید کرد.

عبیات، با تاکید بر اینکه این منطقه یکی از مناطق قدیمی شهر اهواز است، ادامه داد: هدف از پیگیری‌های در حال انجام توسط مجموعه مدیریت ارشد استان، تامین خواسته بحق اهالی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان سکونت برخی از اهالی کوی خروسی به بیش از ۵۰ سال بازمی‌گردد، گفت: نتیجه بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وضعیت سند مالکیت منازل ملاشیه، مندلی و سیاحی تعیین تکلیف می‌شود

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه بخش دیگری از منازل فاقد سند ملکی در اهواز مربوط به ملاشیه، مندلی و کوی سیاحی است، گفت: موضوع مالکیت بخش‌هایی از این مناطق به نهادهای دیگر برمی‌گردد که همگی برای انجام همکاری با ساکنان و مجموعه مدیریت ارشد استان برای صدور سند مالکیت منازل اعلام آمادگی کرده‌اند.

عبیات با بیان اینکه موضوع اسناد مالکیت اینگونه منازل یکی از مسائل اساسی است که در مورد آن اقدامات و بررسی‌های جدی آغاز شده، گفت: از جمله این اقدامات تشکیل کمیته تسهیل سند دار کردن منازل پیرامونی شهر اهواز است که به همین منظور پایش دقیقی از وضعیت موجود شروع شده تا از طریق فرآیندی روشن و عملی زمینه صدور اسناد مالکیت منازل مردم فراهم شود.

وی یادآورشد: صدور اسناد مالکیت برای مناطق پیرامونی در اهواز باعث می‌شود تا دستگاه‌هایی مانند شهرداری، آب و فاضلاب، توزیع برق  در خدمات‌رسانی به این مناطق از نظر حوزه وظایف و مسئولیت‌ها بر اساس الزامات قانونی اقدام کنند.

طرح جامع شهر اهواز ملاک فعالیت دستگاه های خدماتی

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ابلاغ طرح جدید جامع شهری اهواز در سال گذشته و الحاق مناطق جدیدی مانند عین۲ و کوی سیاحی اهواز به این طرح ، گفت: برهمین اساس ضروری است تا دستگاه‌های خدمات دهنده در ارائه خدمات خود به مناطق شهری، طرح جدید جامع اهواز را ملاک کار خود قرار دهند.

وی غرب اهواز مانند مناطق ملاشیه، کوی سیاحی، مندلی را در منتهی الیه محدوده شهری عنوان‌کرد و افزود: لازم است تا محدوده‌های شهری این کلانشهر به وسیله یک نوار سبز و با نهال کاری به روش‌های مهندسی ، تعیین شود.

عبیات تصریح‌کرد: در این صورت به حفظ  محدوده ساخت و سازها، خدمات شهری و کاربری‌های دیگر کمک می‌شود اما باوجود برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون در این رابطه اقدامی صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، آخرین بازنگری مربوط به طرح جامع شهر اهواز پیش از ابلاغ آن مربوط به سال ۱۳۶۸ است.

اجرای طرح جامع برای فراهم آوردن تسهیلات لازم و تامین نیازهای مختلف جامعه شهری است و تامین تمامی خدمات عمومی برای شهروندان در طرح جامع شهری پیش بینی شده است.

با تصویب طرح بازنگری، ۶ سکونتگاه غیررسمی شهر اهواز از جمله علی آباد، کوی سیاحی ، ملاشیه و عین۲به محدوده شهر اهواز اضافه شدند که همین امر خدمت رسانی دستگاه‌های ذیربط را به شهروندان این مناطق تسهیل می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار