تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۰۷۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌تفاوتی نسبت به اتفاقات شنای خوزستان
  یک پیشکسوت شنای خوزستان می‌گوید این رشته به علت نداشتن رییس هیات و بی‌تفاوتی اداره‌کل ورزش و جوانان استان به اتفاقات این رشته، از جایگاه اصلی خود بسیار فاصله گرفته است.

سیدمحمدرضا زکی‌زاده   با گله‌مندی از اداره شدن هیات شنای خوزستان با سرپرست، اظهار کرد:‌ طبق قانون، سرپرست برای سه ماه است و پس از آن نیز باید مجمع انتخابات برگزار شود اما هیات استان از اسفندماه سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود و متاسفانه هنوز نیز خبری از برگزاری مجمع و انتخاب رییس نیست.

وی بیان کرد: اکنون بعد از چند ماه در حالی دست به انتخاب پنج رییس هیات شنا برای شهرستان‌ها زده‌اند که این افراد سابقه‌ای در این رشته ندارند. ضمن این‌که شنیده‌ایم قرار است از نفراتی در مجمع شنای استان استفاده کنند که شرایط احراز را نداشته و نمی‌دانم این انتخاب‌ها بر چه اساسی است.

این کارشناس شنای خوزستان همچنین با اشاره به این‌که هیات شنا یک استخر اختصاصی ندارد، عنوان کرد: واگذاری استخرهای ۵۰ متر آزادی و قدس اهواز و استخرهای کارون اهواز، شوشتر، دز دزفول و رامهرمز به پیمانکاران بر اساس ماده‌های ۲۷ و ۸۸، در حالی است که هیات خوزستان و اهواز فاقد یک استخر هستند و این برای رشته پرمدال که در استان نیز علاقه‌مندان زیادی دارد، اصلا خوب نیست.

وی با بیان این‌که متاسفانه فعالیت شنای استان طبق آمار از جایگاه اصلی خود بسیار فاصله گرفته است، افزود: این نیز به علت نبود مسئولی آگاه و با خرد به مسائل هیات است و همین باعث شده است، این مدیران نتوانند نظارت لازم را بر آن‌چه در شنای استان در حال اتفاق افتادن است، داشته باشند.

زکی‌زاده گفت: چند سالی است که زورق به گل نشسته شنای استان واقعا از چرخه و کسب مقام‌های در حد خوزستان دور بوده، البته در چند ماده مقام‌هایی کسب شده ولی به صورت مقطعی بوده‌ است.

وی بیان کرد: عدم وجود هیات استان و همچنین نبود دفتر کاری برای هیات شنای اهواز موجب شده که مربیان و مراجعه‌کنندگان سردرگم شده و از این وضعیت خسته و ناراحت شوند.

این پیشکسوت بیان کرد:‌ تداخل کاری هیات استان که با سرپرست اداره می‌شود، باعث شده که در امورات کاری هیات اهواز و زیر مجموعه نیز مشکلاتی ایجاد شود که البته اداره‌کل ورزش خوزستان در جریان تمام موارد است ولی نسبت به اتفاقات شنای خوزستان بی‌تفاوت هستند.

وی گفت: اعزام‌هایی هم که از اهواز به رقابت‌های کشوری انجام شده با تلاش قاطع، رییس هیات شنای اهواز بوده است اما بازهم تاکید می‌کنم این‌که هیات اهواز دفتر کار ندارد، باعث شده نتوانیم اموراتی از قبیل رسیدگی به مربیان و بازرسی اماکن شنا و نحوه آموزش را انجام دهیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار