تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان بازیکنی نداشت که اسکوچیچ ببیند / بسته بودن راه ورود به تیم‌ملی از خود خوزستان
  یک کارشناس فوتبال با اشاره به تاثیر نوع نگاه باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان به بازیکنان بومی در دعوت شدن تنها یک خوزستانی به تیم‌ملی، گفت: دعوت نجاریان به تیم‌ملی نیز در واقع خروجی حضور خود اسکوچیچ در فولاد است.

کیوان بابادی  در خصوص انتخاب تنها یک خوزستانی از باشگاه‌های لیگ برتری استان به تیم‌ملی، اظهار کرد: تنها مجتبی جباریان از خوزستان توسط اسکوچیچ به تیم‌ملی دعوت شده است و به نظر من در انتخاب نشدن بازیکنان خوزستانی به تیم‌ملی، نه فدراسیون مقصر است و نه سرمربی تیم‌ملی، بلکه باشگاه‌های ما مقصر هستند.

خوزستان بازیکنی نداشت که اسکوچیچ ببیند

وی افزود: آقای اسکوچیچ به خاطر عرقی که به فوتبال خوزستان دارد، می‌توانست بازیکنان خوزستانی را بهتر ببیند اما خوزستان آن‌چه را که باید دیده شود، ندارد و در واقع چیزی نبود که اسکوچیچ بخواهد ببیند و به تیم‌ملی دعوت کند.

نجاریان خروجی حضور اسکوچیچ در فولاد است

این مدیر ورزشی عنوان کرد: اسکوچیچ، نجاریان را به خاطر فعالیت فعلی در باشگاه فولاد ندید، بلکه او را به خاطر شناختی که در زمان حضور خودش در فولاد داشت، به تیم‌ملی دعوت کرد و در واقع نجاریان خروجی حضور اسکوچیچ در فولاد است. به نظر من سرمربی تیم‌ملی با دعوت نجاریان به تیم‌ملی خواسته است به صورتی حرمت فوتبال خوزستان را حفظ کند و اسکوچیچ با این انتخاب در واقع عرق خود را به فوتبال خوزستان نشان داده است.

بسته بودن راه ورود بازیکنان خوزستانی به تیم‌ملی از خوزستان

وی گفت: به نظرم راه ورود بازیکنان خوزستانی به تیم‌ملی از خود خوزستان بسته شده است و سرمربی تیم‌ملی هیچ تقصیری در این موضوع ندارد. متاسفانه این‌که تنها یک خوزستانی به تیم‌ملی دعوت می‌شود به نوع نگاه مسئولان باشگاه‌های لیگ برتری استان نسبت به بازیکنان خوزستانی بستگی دارد.

خوزستانی‌ها سهمی در تیم‌های لیگ برتری ندارند

بابادی بیان کرد: با وجود سه تیم لیگ برتری در استان خوزستان و دو تیم لیگ یکی و تیم‌های متعدد در سایر لیگ‌های کشوری، بازیکنان بومی باید در باشگاه‌ها دیده شوند و وقتی بازیکنان خوزستانی سهم چندانی در تیم‌های لیگ برتری استان ندارند و مشخص نیست بودجه‌ها صرف چه چیزی در باشگاه‌ها می‌شود، باید هم تنها یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی دعوت شود.

وضعیت فعلی یعنی مرگ فوتبال خوزستان

وی گفت: باید بررسی شود که نقش آکادمی و تیم‌های پایه باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی استان چیست. ما حتی در اردوی تیم‌ملی نوجوانان نیز شاهد حضور تنها یک خوزستانی هستیم و این یعنی مرگ فوتبال خوزستان.

مدیرعامل سابق باشگاه نفت مسجدسلیمان افزود: زمانی خوزستان در تیم‌ملی هفت تا هشت بازیکن داشت و حتی در تیم‌های باشگاهی نیز شاهد حضور بومی‌ها بودیم اما متاسفانه باز هم تاکید می‌کنم که در تیم‌های لیگ برتری خوزستان، نگاه خوبی به بازیکنان بومی نشده است و این نیز ایراد اساسی است.

آفت دامن فوتبال خوزستان را گرفته است

وی بیان کرد: آسیب عمده و اساسی به استعدادهای خوزستانی به نوع مدیریت و نگاه آن مدیر باشگاه و همچنین استراتژیک باشگاه‌ها نسبت به بازیکنان بومی است و وقتی بازیکن بومی جایگاهی در تیم استان خود ندارد و در فصل نقل و انتقالات نیز می‌بینیم، بازیکنان خوزستانی در به در به دنبال ارتباطات برای یافتن تیم هستند، این یعنی استعدادهای استان در حال از دست رفتن هستند. چرا باشگاه‌های استان این چنین استعدادهایی را نمی‌بینند و چشم خود را روی آن‌ها می‌بندند؟ این یک آفت و آسیب بزرگی است که دامن فوتبال خوزستان را گرفته است.

تعریف ساز و کار برای حرکت نسل جدید فوتبال خوزستان

بابادی گفت: اعتقاد من این است که باید به سمت ساز و کاری برویم و قانونی تعریف کنیم که زمانی را برای به حرکت در آوردن نسل جدید فوتبال خوزستان مشخص کنیم. راه‌حل این است که با روش‌های مدیریتی بتوانیم حداقل از ورود بسیارِ بازیکنان غیربومی به تیم‌های لیگ برتری و حتی لیگ یکی استان جلوگیری کنیم و بتوانیم بار دیگر حسین کعبی‌ها، علی بداوی‌ها، محمد علوی‌ها، و عادل کلاه‌کج‌ها را به فوتبال کشور معرفی کنیم.

در دهه اخیر، فوتبال خوزستان را به ورطه نابودی برده‌اند

وی با بیان این‌که متاسفانه در دهه اخیر، فوتبال خوزستان را به ورطه نابودی و ورشکستگی برده‌اند، ادامه داد: می‌خواهم بدانم خروجی هزینه‌های میلیاردی که در باشگاه فولاد خوزستان و دیگر باشگاه‌های استان می‌شود، برای فوتبال خوزستان چیست؟ خروجی و ارزش افزوده این هزینه‌های هنگفت باید بازیکن ملی‌پوش و لژیونر باشد که متاسفانه در خوزستان شاهد آن نیستیم.

عاقبت استعدادهای تیم‌های پایه فولاد چه می‌شود؟

مدیرعامل سابق باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: وقتی تیمی مثل فولاد نوین آن‌قدر در لیگ دو خوب عمل می‌کند و متاسفانه با اختلاف ناچیز نمی‌تواند مجوز حضور در لیگ یک را به دست آورد، چرا نباید بازیکنان آن سهمی در تیم بزرگسالان فولاد خوزستان داشته باشند؟ می‌خواهم بدانم عاقبت استعدادهای تیم‌های پایه فولاد چه می‌شود؟ مگر نه این‌که راه ورود به تیم‌ملی، باشگاه‌ها هستند، پس چرا ورود به تیم‌ملی را از خود باشگاه‌ها بسته‌ایم؟

درِ باشگاه‌های خوزستانی به روی بازیکنان بومی بسته است

وی بیان کرد: متاسفانه درِ باشگاه‌های خوزستانی به روی بازیکنان استان بسته است و تا وقتی ساز و کاری برای فوتبال خوزستان تعریف نکنیم و فوتبال خوزستان یک مدیریت جامع، پویا و فعال نداشته باشد، مشکلات پا برجا است، پس فوتبال خوزستان به یک مدیریت جامع و فعال نیاز دارد.

بابادی با طرح این سوال که نقش هیات فوتبال خوزستان در سیاست‌گذاری‌ها و خط‌مش‌ها چیست؟ عنوان کرد: چه زمانی قرار است، استراتژی تعریف کنیم تا چرخ فوتبال خوزستان به حرکت در بیاید و شاهد حرکات جرقه‌ای و مقطعی نباشیم و باز هم به آن تیم‌ملی برگردیم که هفت هشت بازیکن خوزستانی در آن حضور داشت که همگی نیز خروجی باشگاه‌های خوزستانی بودند؟

تمدید قرارداد فولاد با ۱۸ بازیکن آکادمی، شو است

وی با اشاره به تمدید قرارداد باشگاه فولاد با ۱۸ بازیکن آکادمی خود نیز گفت: نباید شو بازی کنیم و کار تبلیغاتی انجام دهیم. تمدید قرارداد با ۱۸ بازیکن آکادمی، آن‌هم وقتی قرار نیست از آن‌ها استفاده شود، یک شو و نمایش است. فولاد نباید دروازه‌بان دوم یا سوم یک باشگاه دیگر را که یک دقیقه هم برای آن باشگاه بازی نکرده است، جذب کند. آن هم علی‌رغم استعداد فراوانی که در همین استان وجود دارد.

هیچ دستگاه نظارتی برای رصد فوتبال در خوزستان وجود ندارد

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: به نظر من هیچ نظارتی از جامعه فوتبال بر باشگاه‌های لیگ برتری استان در نقل و انتقالات و نحوه جذب بازیکن نیست. به نظر من در فوتبال ما هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد و همه نسبت به چنین موضوعاتی بی‌تفاوت هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار