تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۷۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی پنجره واحد برای تسهیل سرمایه گذاری ضروری است
 نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران گفت: راه اندازی پنجره واحد برای تسهیل سرمایه گذاری ضروری است.

 سید احمد آوایی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهرستان دزفول افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری به دنبال کوتاه کردن فرآیندهای جذب سرمایه گذاران و پاسخگویی سریع به استعلام‌ها در این حوزه است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران برای اجرای یک طرح باید به 10‌ها اداره مراجعه کنند، ادامه داد: یکی از مباحثی که قبل از رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با او مطرح شد راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری بود که در این زمینه قول مساعد داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2 نوع تحریم در کشور وجود دارد، اظهارداشت: یک تحریم از سوی استکبار علیه ما اعمال می شود و یک تحریم مربوط به  قوانین دست و پاگیر و کاغذبازی‌های اداری است که خودمان ایجاد کرده‌ایم.

وی ایجاد الگوی کشت را در حوزه کشاورزی ضروری دانست و افزود: از دوره قبل نمایندگی‌ام در مجلس پیگیر الگوی کشت از وزارت جهاد کشاورزی بودم ولی متاسفانه همچنان کشاورزان ما به دلیل این خلا با مشکل مواجه هستند.

آوایی با نگاه خود به تمام اقوام دزفول را یکسان خواند و گفت: برچسب قومیت گرایی به من خنده‌دار است چراکه در دوره قبل حضورم در مجلس نیز مدیران دزفول از تمام اقوام بودند.

وی با بیان اینکه نفی خدمات نفرات قبل بی‌انصافی است، افزود: نماینده قبل برای رفع مشکلات تلاش کرد من هم تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار می‌گیرم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان در دوره قبلی نمایندگی خود در مجلس اظهارداشت: این بیمارستان در دوره عباس پاپی زاده ساخته شد و اکنون بنده پیگیر تجهیز آن هستم.

وی افزود: برخی مدیران ادارات تنبلی می‌کنند که باید فکری به حال آنها بکنیم البته این موضوع هیچ ارتباطی با قومیت گرایی ندارد.

آوایی با اشاره به مشکل آنتن دهی روستاهای شهرستان دزفول گفت: با وزیر ارتباطات برای رفع این مشکل ملاقات کرده‌ام و قرار است اقداماتی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

وی خدمت به مردم را ضروری خواند و افزود: رفع مشکل پل میانرود را از نوبخت پیگیری کردم تا این طرح در زمره طرح‌های ملی قرار گیرد و تکمیل شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود آمایش سرزمینی دقیق در این شهرستان گفت: فرماندار دزفول، فرمانداری تلاشگر و پیگیر است و باید امور اجرایی شهرستان برای به نتیجه رسیدن از طریق او و مسوولان ادارات پیگیری شوند.

مسوولان کم کار جایی در دزفول ندارند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه مسوولان کم کار جایی در این شهرستان ندارند، گفت: شوراها مسوولان کم کار را معرفی کنند البته فرمانداری دزفول نیز در حال ارزیابی عملکرد مدیران است.

علی فرهمندپور با بیان اینکه توقعات از مسوولان باید در چارچوب قانون و شرح وظایف آنها باشد، افزود: جلسه قبل شورای شهر که در حال التهاب بود با تلاش رییس شورا مدیریت شد که جای قدردانی دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در شهرها و روستاهای این شهرستان گفت: متاسفانه برخی ادارات دزفول تلاشی برای رفع مشکلات شهرستان ندارند.

سید مصطفی عظیمی‌فر افزود: انتظار می‌رود نمایندگی ادارات در برخی شهرهای اقماری راه اندازی شود تا امور مردم این شهرها بهتر انجام شوند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان دزفول ساختمان و امکانات ندارد، ادامه داد: امید است از نقطه نظرات اعضای شورای شهرستان به خوبی استفاده شود.

اعضای شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست مسایل و مشکلات حوزه‌های خود را از جمله مشکل آنتن‌دهی مخابرات، نبود مدرسه راهنمایی و نبود جاده مناسب در بخش شهیون، زهکش سیاه منصور و نبود امکانات در روستای سرسرباز را مطرح کردند.

مهاجرت نیمی از مردم سردشت به دزفول به دلیل کمبود امکانات، تجهیز درمانگاه شهر حمزه و آسیب سیل به این شهر، بیمه روستایی، ساخت و سازهای غیرمجاز کنار جاده شمس آباد، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، بیمارستان بخش مرکزی و لزوم اتصال راه‌های ارتباطی بخش مرکزی و چغامیش از جمله دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهرستان دزفول بودند.

این اعضا همچنین بر لزوم ساماندهی مجموعه ورزشی‌های بخش مرکزی تاکید کردند و خواستار رسیدگی به مشکل مسکن مهر شهر امام، لزوم تسریع در تکمیل جاده صفی آباد به میانرود، رفع مشکل برق صفی‌آباد، اشتغال و تعریض پل گاومیش آباد غربی و تکمیل پل میانرود شدند.

مشکلات بانوان شهرستان، معضلات فعالیت معادن شن و ماسه از دیگر مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورای شهرستان دزفول بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار