تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۰۷۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان میزبان مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره شد
  رییس هیات سوارکاری خوزستان از برگزاری مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره در شهرستان شوشتر خبر داد.

حسین برون  اظهار داشت: دومین دوره رقابت های آنلاین هنرهای رزمی سواره قهرمانی کشور روز بیستم مهرماه به مدت سه روز زیر نظر کمیته هنرهای رزمی سواره فدراسیون سوارکاری جمهوری ایران برگزار می شود.

وی گفت:بقات به دلیل اینکه این مسابقات با لباس‌های محلی مختلف برگزار می شود، بسیار جذاب و دیدنی است و با توجه به قابلیت‌های موجود در سوارکاری خوزستان، با موافقت فدراسیون برای دومین بار در استان شاهد برگزاری مسابقات هنرهای رزمی سواره هستیم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان عنوان کرد: در این مسابقات سوارکاران باید در رشته‌های کمانگیری روی اسب، نیزه و شمشیر ویدئوهای خود را برای هیات استان ارسال کنند و پس از داوری نفرات برتر این پیکارها مشخص می شوند.

برگزاری مسابقات کورس سوارکاری در اهواز

وی گفت: با توجه به اینکه چندی پیش مسابقات کورس در یزد بدون تماشاگر برگزار شد، با همکاری اسپانسر و حمایت اداره کل ورزش و جوانان، دی‌ماه امسال میزبان مسابقات کورس زمستانه کشور در هشت هفته آن هم بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیست سوارکاری اهواز خواهیم بود.

برون ادامه داد: هر ساله این پیکارها با شور و هیجان خاصی برگزار می شود و استقبال بسیار خوبی از مسابقات به عمل می آید. خوزستان با داشتن بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل قطب سوارکاری کشور به شمار می رود.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری زیبایی اسب اصیل عرب در شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: این مسابقات نیز بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی اواخر آذرماه سال جاری در شهرستان شوشتر که یکی از قطب‌های پرورش اسب عرب خالص ایرانی در کشور است برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار