تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۷۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور
سخنگوی سازمان سنجش گفت: مهلت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فردا به پایان می‌رسد.
 فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور  درباره آخرین مهلت شرکت در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهر ۱۳۹۹  از ۵ مرداد آغاز شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبانی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشده بودند، این مهلت را تمدید کرد. این مهلت انتخاب رشته ساعت ۲۴ فردا (دوشنبه، ۱۴ مهر) به پایان می‌رسد. داوطلبان برای ثبت نام مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته هستند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیانی که قبلا اقدام به ثبت نام کرده اند نیز تا فردا می‌توانند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. 

او ادامه داد: اصلاحات و رشته محل‌های جدید پذیرش به شیوه صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری ۹۹ نیز پیش‌تر در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان متقاضی این دوره‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی باید نسبت به مطالعه این اصلاحیه‌ها اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش درباره میزان ثبت نامی‌ها در این دوره‌ها اضافه کرد: تا صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ مهر) ۲۳۶ هزار  و ۷۱۹ نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کرده‌اند.

ظرفیت پذیرش در دوره‌های بدون کنکور

زرین آمیزی درباره ظرفیت پذیرش در دوره‌های بدون کنکور گفت: ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها در مجموعه تمامی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت، به دوره‌های شهریه پرداز اختصاص دارد.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور

داوطلبان موظفند علاوه بر شرایط عمومی اعلام شده شرایط اختصاصی را نیز رعایت کنند. مهم‌ترین شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه بدون آزمون سراسری ۹۹ به شرح زیر است:

- دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم (چهار ساله)، دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم سال دوازدهم (نظام جدید) و یا کاردانی (فوق دیپلم) برای متقاضیان رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی سراسری ۹۹ ضروری است. ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان مقطع کاردانی ضرورتی ندارد.

- دانشجویان دوره روزانه لازم بود تا ۳۱ مرداد ۹۹ انصراف قطعی خود را تسلیم دانشگاه می‌کردند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری باشند.

-  متقاضیان ورودی نیمسال دوم تا ۳۰ بهمن ماه فرصت فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دارند.

- پذیرفته شدگان دوره روزانه سال ۹۸ اجازه ثبت نام در دوره‌های روزانه سال ۹۹ را ندارند.

- با توجه به اینکه پذیرش داوطلبان بدون آزمون و صـرفا براسـاس سـوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی مورد تقاضا متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل دیپلم متفاوت خواهد بود.

دانشجویان دوره روزانه که متقاضی پذیرش این دوره ها هستند باید تا ۳۱ مرداد ۹۹ انصراف قطعی خود به دانشگاه ارائه می دادند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار