تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ۵۰ درصدی صادرات آبزیان؛
تولید محصولات شیلاتی به ۹۰۰ هزار تن می‌رسد
مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: صادرات آبزیان امسال نسبت به پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.
 ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین تحولات بازار ماهی اظهار کرد: طبق روال همه ساله در نیمه دوم سال، تقاضا برای خرید، به واسطه ازدیاد مصرف افزایش می‌یابد که دلالان با سودجویی از فرصت‌ها، قیمت‌ها را کاذب بالا می‌برند.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه نداریم، افزود: اولویت خانوار برای خرید محصولات پروتئینی در ابتدا مرغ و گوشت است که در پی نوسان نرخ ارز و کاهش قدرت خرید خانوار، افراد به سمت و سوی بازار ماهی سوق داده می‌شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه پارامتر‌های مختلفی در اقتصاد کلان بر بازار ماهی تاثیر گذار است، بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال به صورت سنتی قیمت ماهی نسبت به ۶ ماه نخست سال دستخوش تغییر و تحولاتی قرار می‌گیرد که بعضا ممکن است افزایش نامعقولی در بازار رخ دهد.

به گفته او، با وجود مشکلات متعدد نظیر کمبود منابع مالی و نهاده که سد راه تولیدکنندگان است، اما این گروه توانسته‌اند تولید را حفظ کنند.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین وضعیت تولید و پرورش آبزیان بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، پیش بینی ما این است که مجموع تولید صید و آبزی پروری به ۹۰۰ هزار تن برسد، اما مسئولان شیلات معتقدند که میزان تولید یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد بود.

قاسمی در پایان از رشد صادرات آبزیان خبر داد و گفت: با وجود مسائل تحریم، شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، اما صادرات آبزیان در پنج ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار