تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۷۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش موارد بستری کرونا در تخت‌های عادی و ویژه خوزستان
  استاندار خوزستان گفت: تعداد موارد بستری کرونا در تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی در حال افزایش است که این مساله علامت خطر و هشدار برای ما است.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۹ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هرچند اکثر فعالیت مدارس به صورت مجازی است اما باید مراقبت بیشتری در خصوص پیک دوم التور و بیماری کرونا داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میان مردم، افزود: میزان استفاده از ماسک در خوزستان کاهش یافته است؛ اکنون تعداد موارد بستری کرونا در تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی در حال افزایش است که این مساله علامت خطر و هشدار برای ما است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در پی افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا، موارد بستری و مرگ و میر نیز بالاتر خواهد رفت، بنابراین مردم باید سعی کنند بیشتر از وسایل خودمراقبتی استفاده و کمتر در مراکز شلوغ حضور پیدا کنند.

شریعتی گفت: ما نمی‌خواهیم زندگی مردم را تعطیل کنیم اما فعلاً باید بیشتر ملاحظه شود.

وی بیان کرد: مردم باید خودشان را به جای کادر بهداشت و درمان قرار دهند. کادر بهداشت و درمان ماه‌ها است که خود را به خطر انداخته‌اند و درگیر این بیماری هستند اما بعضا مشاهده می‌کنیم که مردم از استفاده از ماسک امتناع می‌کنند در حالی که کادر بهداشت و درمان با لباس خاص، هشت تا نه ساعت کار می‌کنند و این شرایط، بسیار سخت و ملال‌آور است.

شریعتی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پیک دوم بیماری‌های التور، تصریح کرد: در خصوص مراقبت در پیک دوم التور و در زمینه هرس درختان کنوکارپوس نیز باید همه اهتمام جدی بورزند تا از این وضعیت عبور کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار