تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرکت بین شهری و محله‌ای عزاداران اربعین حسینی در خوزستان ممنوع است
 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت:دسته روی و حرکت بین شهری و محله‌ای عزاداران اربعین حسینی در مناطق روستایی و شهری خوزستان ممنوع است.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد استانی مبارزه با کرونا ، همه آیین‌ها و مراسم عزاداری اربعین حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و براین مبنا هرگونه دسته‌روی و حرکت عزاداران به محلات ، روستاها ، شهرها و شهرک‌ها که بر اساس سنت دیرینه اربعین و جاماندگان از کنگره اربعین انجام می‌شد ممنوع خواهد بود.
وی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری که بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ستاد مرکز کرونا در ایام عزاداری اربعین تاکید داشتند افزود:آیین‌های امسال عزاداری اربعین حسینی محدود به روضه های خانگی ، مجازی و قرائت زیارت اربعین در منازل خواهد بود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به روند شیوع کرونا و موج دوم این ویروس مرگبار در استان و اعلام وضعیت قرمز در بیشتر مناطق خوزستان بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی درآیین‌های عزاداری تاکید کرد.
فردآقایی ازهمه هیات‌های عزاداری در خوزستان که در برپایی آیین‌های عزاداری به خصوص دهه نخست محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی ، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردند و براساس تاکید ستاد استانی مبارزه با کرونا ، از دسته‌روی و حرکت عزاداران خودداری کردند قدردانی کرد.  
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هیچ تغییری در محدودیت‌های کرونایی برای آیین‌های عزاداری اربعین ایجاد نشده است بر بستن بودن کامل مرزهای شلمچه و چذابه تاکید کرد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی تاکید کرد: موکب‌های شهری ، روستایی و بین جاده‌ای اجازه هیچ گونه فعالیتی بجز جذب کمک‌های مردمی برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و خرید نوشت افزار برای آنان، توزیع ماسک و کمک مومنانه برای قشرهای آسیب پذیر و نیازمند ندارند.
وی با تاکید برممنوعیت هرگونه پذیرایی در موکب‌ها در ماه صفر گفت:همه ما باید تابع قانون ، مقررات و تصمیم های ستاد ملی و استانی کرونا باشیم.         
امسال فعالیت پذیرایی وعزاداری یک هزار و ۵۰۰موکب بین راهی ، مرزی و ورودی شهرهای خوزستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار