تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیل ۹۵ درصد دانش‌آموزان عشایری خوزستان حضوری است
  سرپرست آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: به دلیل پایین بودن تعداد دانش‌آموزان در بیشتر مدارس عشایری استان، آموزش همه دانش‌آموزان عشایری که از مناطق ییلاقی بازگشته و مستقر شدند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در حال انجام است.

مرادعلی سعیدی‌پور   اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر کشور، آموزش در مدارس عشایری خوزستان نیز از ۱۵ شهریور آغاز شد. با توجه به بررسی‌های میدانی و گزارش راهبران آموزشی در مناطق عشایری استان، اکنون آموزش در همه مدارس عشایری خوزستان آغاز شده است و هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که بدون حضور معلم عشایری باشد.

وی افزود: حتی معلمان استان‌های دیگر از جمله همدان و لرستان برای آموزش دانش‌آموزانی که سرانجام در خوزستان مستقر شدند، در استان ما حضور پیدا کرده‌اند و آموزش را در مناطق عشایری دنبال می‌کنند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به وضعیت مدارس عشایری از نظر تراکم دانش‌آموزی، بیان کرد: به دلیل پایین بودن تعداد دانش‌آموزان در بیشتر مدارس عشایری استان، آموزش همه دانش‌آموزان عشایری که از مناطق ییلاقی بازگشته و مستقر شدند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مطابق دستورالعمل‌ها، به صورت حضوری در حال انجام است.

سعیدی‌پور در پایان گفت: البته درصدی از خانواده‌های عشایری که هنوز در مسیر کوچ به مناطق گرمسیر و در مناطق مختلف پراکنده هستند، هنوز به مدارس مراجعه نکرده‌اند. آموزش این دانش‌آموزان با استفاده از بسته‌های آموزشی و شیوه‌های جایگزین استمرار دارد. در کل می‌توان گفت که ۹۵ درصد دانش‌آموزان عشایری اکنون در مدارس حضور دارند و همه دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار