تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص سوخت کشت پاییزه در خوزستان بر اساس سطح زیرکشت
  مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خوزستان(اهواز) گفت:تخصیص سوخت کشت پاییزه به کشاورزان خوزستانی براساس سطح زیرکشت است و چنانچه نابسامانی سوخت در برخی مناطق خوزستان دیده می‌شود ناشی از توزیع نادرست آن است.

نعمت‌الله نجفی افزود:تخصیص سوخت برای ماشین آلات کشاورزی که در کشت پاییزه فعال وارد کار و فعالیت می‌شوند بر اساس یک فرایندی است که در استانداری مصوب و به جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.
وی گفت:پس از جمع بندی سطح زیرکشت ، موضوع به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران منتقل و میزان مورد نیاز سوخت به ما ابلاغ و بر همین اساس کل سوخت تخصیصی به صورت یکجا برای توزیع به اداره‌های شهرستانی جهادکشاورزی داده می‌شود.
مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با بیان اینکه در صورت توزیع درست سوخت ، کمبودی وجود نخواهد داشت موضوع عدم تخصیص یا کمبود سوخت (گازوییل) برای کشت پاییزه را رد کرد و اظهار داشت:شرکت متبوع نمی‌تواند مسوولیت نادرست توزیع سوخت توسط برخی اداره‌های جهادکشاورزی را بپذیرد.
از سوی دیگر رییس مجمع صنفی کشاورزان شوش از کمبود و ناکافی بودن سوخت برای کشت پاییزه در منطقه انتقاد کرد و آن را چالشی دیگر بر سر راه کشاورزان این منطقه توصیف کرد.
عبدالرحیم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص ۲۰۰لیتر گازوییل برای هر دستگاه تراکتور بسیار ناچیز بوده و منطبق با نیاز حداقلی کشاورزان نیست.
وی گفت:چنانچه سوخت مورد نیاز برای کشت پاییزه در این شهرستان شوش تامین نشود بخش کشاورزی این منطقه با چالش بزرگی رو به رو خواهد شد.

تخصیص ۸۰۰هزار لیتر سوخت برای کشاورزان شوشی
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از تخصیص ۸۰۰هزار لیتر سوخت برای کشاورزان شهرستان شوش خارج از سهمیه به منظور رفع کمبود سوخت برای کشت پاییزه در روزهای آینده خبرداد.
نجفی افزود:این تخصیص جدید با هدف اطمینان خاطر کشاورزان این شهرستان و ازسرگیری کشت پاییزه به خصوص چغندرقند و کلزا صورت می‌گیرد.
وی گفت:هرگونه اختلال و سوء مدیریت در توزیع سوخت می‌تواند دوباره به کمبود سوخت در شهرستان شوش دامن بزند از این رو مسوولان جهادکشاورزی باید سوخت را بر مبنای درست و منطبق با مصوبه کارگروه سوخت انجام دهند.
با وجود مشکلات عدیده‌ای که امسال درتامین نهاده‌های مورد نیاز به وجود آمده عملیات کشت پاییزه و آماده سازی زمین‌های کشاورزی در روزهای اخیر در بیشتر شهرهای شمالی خوزستان شروع شده است.
سطح زیرکشت پاییزه در خوزستان حدود ۸۰۰هزار هکتار است که ازاین میزان حدود ۶۲۰هزار هکتار آن برای کشت گندم و دانه روغنی کلزا خواهد بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار