تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فعالیت موکب‌های حرم علوی در مسیر زائران اربعین/ توزیع روزانه بیش از ۸ هزار پرس غذا
 موکب‌های وابسته به حرم علوی در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و روزانه بیش از ۸ هزار پرس غذا بین زوار اربعین توزیع می‌کنند.

  حرم امام علی (ع) پس از شیوع کرونا اقدام به توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان کرد و با تعطیلی مضیف حرم علوی، اقداماتی را به منظور کمک به نیازمندان توسعه داد.

اکنون در آستانه اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها ساکن عراق در این حماسه عظیم، مضیف حرم علوی فعالیت خود را از سر گرفته و در سه وعده غذای گرم تهیه و روزانه بیش از ۸ هزار پرس غذا بین زوار امام حسین (ع) توزیع می‌کند که این تعداد با افزایش تعداد زوار نیز هر روز بیشتر می‌شود.

همچنین با آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی از مسیر نجف تا کربلا، زائران حسینی از شهرهای مختلف به سمت حرم سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند و خادمان حرم امیرالمؤمنین (ع) در این مسیر موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائران اربعین برپا کرده‌اند.

موکب‌های حرم علوی در مسیر پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا در عمودهای ۹۶، ۹۹ و ۲۳۴ مستقر شده‌اند و به زوار اربعین خدمت می‌کنند که بیشتر این موکب‌ها در زمینه تغذیه فعال هستند.

 ، امسال اربعین با توجه به شیوع کرونا فقط برای ساکنان عراق برگزار می‌شود و مسؤولان عراقی از پذیرش زائران خارجی عذرخواهی کرده‌اند. همچنین ستاد مرکزی اربعین کشورمان نیز از عاشقان حسینی خواسته با توجه به بسته بودن مرزها، به سمت شهرهای مرزی حرکت نکنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار