تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۰۶۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت میلیاردی حوادث به آتش نشانی اهواز
 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: حوادثی همچون سیل،آبگرفتگی و کرونا خسارت میلیاردی به تجهیزات آتش نشانی اهواز وارد کرده است.

  ابراهیم قنبری دوشنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشان در سرسرای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: در سیل پارسال ۱۱۰میلیارد ریال، در حادثه آبگرفتگی اهواز ۷۵ میلیارد ریال و از زمان شیوع  کرونا تا کنون بیش از ۱۲۰میلیارد ریال به این سازمان خسارت وارد شده است.

وی گفت: با وجود تمامی مشکلات وسختی ها آتش نشانان در راه نجات هموطنان شبانه روز تلاش می کنند.

هیچ مسوولی قدردان زحمات آتش نشانان نیست

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با ابرازگله مندی از بی توجهی مسوولان نسبت به آتش نشانان بیان کرد: متاسفانه با وجود کمبود زیاد تجهیزاتی این سازمان و تلاش فراوان آتش نشانان برای خدمات رسانی در حوادث مختلف هیچ مسولی قدردان زحمات نیروهای آتش نشان اهواز نیست.

وی گفت: در اهواز حوادث مختلف و سنگینی رخ داده است و با وجود تمامی کمبودها آتش نشانی تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی انجام داده است.

قنبری ادامه داد: تجهیزات آتش نشانی با توجه به جمعیت شهرستان اهواز بسیار محدود است، در اهواز با توجه به جمعیت فعلی نیاز به ۲۴ ایستگاه آتش نشانی است این در حالی است که تنها ۱۴ ایستگاه وجود دارد.

۷۰درصد تماس ها به ۱۲۵ مزاحم تلفنی است

قنبری ادامه داد:متاسفانه ۷۰ درصد تماس هایی که با ۱۲۵ آتش نشانی انجام می شود مزاحمت تلفنی است که واقعا جای تاسف است.

وی گفت: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به حوادث مختلف و طاقت فرسایی که در اهواز رخ می دهد با مزاحمت های تلفنی سختی کار را برای آتش نشانان دوچندان نکنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: انتظار می رود شرکت های بزرگ در استان آتش نشانی را برای تامین تجهیزات حمایت کنند و به مسوولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.

وی با اشاره به آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان توسط آتش نشانی اظهار داشت: پارسال از ۵۰ هزار دانش آموز جامعه هدف در اهواز ۳۹ هزار دانش آموز نکات ایمنی را فرا گرفتند.

قنبری گفت:امسال با توجه به شیوع کرونا آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی ادامه دارد.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: در ۶ ماهه امسال بیشترین حوادث در مناطق کوی ملت، شهرک آغاجاری و زیتون کارمندی اهواز با ۳۷۰ مورد رخ داده است.

درادامه این آیین مشاوراستاندار خوزستان در امور بهداشتی و سلامت بیان کرد:خوزستان دومین استان بحران زا در کشور است و به همین دلیل نیروهای امدادی همچون آتش نشانی زحمات زیادی را در این استان متحمل می شوند.

مهرداد شریفی گفت: برای ترویج رعایت نکات ایمنی در جامعه رسانه ها و شهرداری باید مطالب و برنامه هایی را برای توسعه این فرهنگ تهیه کند.

وی افزود:  تنها ۳۰ درصد جامعه از سواد سلامت برخوردار هستند و باید برای داشتن زندگی سالم و ایمن ،این سواد در بین مردم ارتقاء یابد.

امروز هفتم مهر ماه به مناسبت بزرگداشت روز آتش نشان مراسمی با حضورمسوولان استان درسرسرای سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز برگزار شد.

در این مراسم از تعدادی از آتش نشان اهواز تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار