تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مفقود شدن هزار تُن کود شیمیایی کشاورزان خوزستانی
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: یک تخلف تاسف آور در حوزه کشاورزی ما اتفاق افتاده که هزار تُن کود شیمیایی که سهمیه یکی از شهرستان‌های خوزستان بوده، مفقود شده و هیچ کس هم در این خصوص توضیحی نداده است. مردم و کشاورزان نباید هزینه این تخلفات را بدهند.
  نشست خبری مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ظهر امروز در اهواز برگزار شد و وی پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود. 

یوسفی در این نشست ابتدا با اشاره به مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: ۸۰ درصد از بودجه عمومی کشور در دست دولت است و عملا تصمیمات را دولت می‌گیرد، دولت کسری بودجه دارد که تلاش دارد آن را جبران کند.

وی افزود: ۶۲ درصد از افرادی که در بورس هستند سرمایه گذاری آن‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان است، نزدیک ۵۰ میلیون نفر در بورس ایران عضو هستند، وقتی شاخص‌های ما در بورس تا این حد رشد می‌کند، یعنی ما از نظر اقتصادی از خیلی کشورهای دنیا وضعیت خوبی داریم در حالی که این یک کاغذبازی و سفته بازی بود تا سرمایه مردم جمع شده و به گردش مالی در بیاورند.

نماینده حوزه انتخابیه اهواز در مجلس گفت: شرکت‌هایی که یک بار واگذار شده بودند، باز زیرمجموعه آن‌ها را نیز واگذار کردند که این کار غیرکارشناسی باعث سقوط بورس شد.

وی افزود: پیشنهادات و پیگیری‌های بسیاری را جهت کمک به بحث اشتغال و اقتصاد استان داشته‌ایم که فراهم شدن اخذ وام‌های اشتغال، یکی از نتایج است.

وی در خصوص بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: بدیهی است که با انتقال آب کارون مخالفیم اما تاکید دارم مطالبه در این خصوص باید علمی و هماهنگ باشد تا بتوانیم جلوی آن را بگیریم، من در جایی گفته بودم که چنانچه توانستند حق‌آبه خوزستان را به صورت کامل بدهند، هر چه از آب کارون باقی ماند به استان‌های دیگر منتقل کنند، که متاسفانه سخنان من را تقطیع کردند و گفتند فلانی موافق انتقال آب است. من به آقای کلانتری هم گفتم که انتقال آب کارون چه آسیب‌هایی دارد و در این زمینه وی را قانع کردم.

مجتبی یوسفی بیان کرد: در این زمینه، کمیته تخصصی در حوزه محیط زیست و آب متشکل از کارشناسان، به من کمک فکری و علمی کردند و در هر زمینه‌ای از کمک و نظرات کارشناسان استقبال می‌کنم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون عنوان کرد: پس از حضور در کمیسیون عمران، رئیس کمیته بنادر نیز شدم زیرا ۷ بندر مهم و اثرگذار در استان داریم که این بنادر و خاصتا بندرامام خمینی با توجه به شرایط ویژه‌اش، می‌توانند نقش مهمی در رشد اقتصادی استان ما و کل ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بنای من همیشه ابتدا تذکر خصوصی به مدیران در خصوص اشتباهات‌شان است اما اگر توجه نکنند، با مردم در میان می‌گذارم زیرا مردم، امین ما هستند. یک تخلف تاسف آور در حوزه کشاورزی ما اتفاق افتاده که هزار تُن کود شیمیایی که سهمیه یکی از شهرستان‌های خوزستان بوده، مفقود شده و هیچ کس هم در این خصوص توضیحی نداده است. مردم و کشاورزان نباید هزینه این تخلفات را بدهند.

وی در خصوص مسئله مترو اهواز نیز بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد اوراق را برای پیش‌برد این پروژه جذب شده  تا بار دیگر این پروژه فعال شود بستن تفاهم‌نامه خیلی خوب است اما آیا کیسون واقعا خلع ید شده است و آیا کارگاه‌ها تحویل داده شده، آیا از ماه آینده می‌توانیم فعالیت و آغاز به کار پیمانکار جدید باشیم یا خیر.

یوسفی با طرح چند سوال در خصوص واگذاری زمین در مهرشهر اهواز خواستار شفافیت در این رابطه شد و اظهار کرد: احداث تقاطع غیر همسطح بسیار خوب است اما مگر شهری مثل اهواز چند تقاطع غیر همسطح را در اولویت دارد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار