تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاهای اهواز محروم ترین روستاهای خوزستان هستند
 مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: روستاهای اهواز محروم ترین روستاهای خوزستان هستند ولی سعی داریم آب را به همه روستاها برسانیم.

 صادق حقیقی پور شامگاه شنبه در حاشیه آئین بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آب‌رسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز در روستای سید سلمان، اظهار کرد: روستاهای اهواز جزو محروم‌ترین روستاهای استان هستند، زمانی که بحث یکپارچه‌سازی آبفای روستایی و شهری را بر عهده گرفتیم شروع آن با مشکل غیزانیه بود که با یک اقدام جهادی و در مدت زمان کوتاه که در سه فاز پروژه انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از آن بنا به دستور استاندار خوزستان کار را شروع شد و اکنون می‌توانیم به زودی جشن آبدار شدن روستاهای اهواز را بگیریم.

مدیرعامل آبفای خوزستان تصریح کرد: اگر کمبود منابع اعتباری نبود، قطعاً می‌توانستیم پروژه‌های ناتمام بخش اهواز را تا به امروز به پایان برسانیم.

حقیقی پور به پروژه‌های آب‌رسانی روستاها اشاره کرد و افزود: پروژه بعدی پروژه «قلعه سحر» است که بخش عمده لوله‌های آن تهیه و توسعه تأسیسات را هم شروع شد و همچنین پروژه «دبه حردان اهواز» بخش پایانی خود را سپری می‌کند.

وی بیان کرد: بخش «گمبوعه» شهرستان حمیدیه به نام پروژه دهلیزهاست که موضوع کمبود لوله‌ها حل شد و اگر مسائل کشت شلتوک حل شود، به طور سریع وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به اینکه با یک حرکت جهادی آبدار کردن روستاهای بخش‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون آغاز شد، اضافه کرد: همچنین بخش سویسه شهرستان کارون عبور از نهر بحره را داریم که در آینده نزدیک وارد مدار می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه بخش «مراونه» روستای کارون، روستاهای خاور و سید خلف که امروز وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا روستاهای اهواز آبدار شوند و مشکلات مردم اهواز در بحث آب از این طریق برطرف شود.

وی فرسودگی شبکه‌های آب را در بخش روستایی و شهری، عدم توسعه فاضلاب و تسویه خانه‌های فاضلاب مشکل اصلی خوزستان عنوان کرد و گفت: امیدوارم هستیم از طریق مجلس و قوانین بالادستی بسیاری از مشکلات را رفع شوند و شاهد آینده بهتری در صنعت آب و فاضلاب برای استان باشیم.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: در بخش آبداران، نیروهای طرحی و خودروهای استیجاری باید کمک‌ها ویژه‌تر باشد، در بخش استیجاری تمام تلاش خود را کردیم تا آنجایی که می‌توانیم کمک حال همکاران خود در بخش روستایی باشیم اما بار سنگینی بر دوش داریم که امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این مشکل را جبران کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار