تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۵۳ هکتار از منابع طبیعی گتوند غنی‌سازی شد
  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: ۵۵۳ هکتار از منابع طبیعی مناطق مختلف شهرستان گتوند بویژه مناطق سخت‌گذر این شهرستان با کاشت بذر بادام و یونجه و نهال کنار غنی‌سازی شد.

سجاد خدادادی  افزود: کاشت بذر بادام و یونجه با هدف حفظ منابع طبیعی، تقویت پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بذر بادام در ۲۲۰ هکتار از منابع طبیعی گتوند و بذر یونجه در ۲۵۰ هکتار کاشته شده است که با سه دستگاه تانکر آبیاری می‌شوند.

خدادادی با بیان اینکه نهال کنار در ۸۳ هکتار از منابع طبیعی این شهرستان کاشته شده است، گفت: درمجموع بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای کاشت بذر بادام و یونجه و نهال کنار هزینه شده است.

دستگیری عامل قاچاق زغال بلوط در گتوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند از دستگیری عامل قاچاق زغال درخت بلوط در گتوند خبر داد و گفت: این فرد متخلف از یکی از شهرستان‌های استان خوزستان زغال قاچاق کرده بود که با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان گتوند دستگیر شد.

وی با بیان اینکه برای این فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: ۲۰ کیسه زغال بلوط به مقدار ۳۰۰ کیلوگرم از این فرد متخلف کشف و ضبط شد.

خدادادی از مردم خواست ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه زارها و جنگل‌های دست کاشت در شهرستان گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار