تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۶۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشت دوباره اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونا در خوزستان
  استاندار خوزستان با اشاره به افزایش بیماران مبتلا با کرونا در خوزستان گفت: تمامی مقررات ویژه وضعیت قرمز ناشی از ویروس کرونا همانند گذشته در استان خوزستان اعمال می‌شود.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: شیب بیماری کرونا در یک تا ۲ هفته گذشته افزایشی شده است این درحالی است که در یک تا ۲ ماه گذشته تقرییا این وضعیت مهار شده بود.
وی با بیان این که این افزایش شیب، ملایم است تصریح کرد: اگر مردم همانند قبل برای مهار کرونا همراهی کنند می‌توانیم خیلی سریع شرایط را کنترل کنیم.
استاندار خوزستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد فوتی‌های و بستری‌ها افزایش یافته است و ضرورت دارد با جدیت این وضعیت را کنترل کنیم‌ و باید مقررات شرایط قرمز در استان اعمال شود و هیچکس حق تخطی از آن را ندارد.
وی اعلام کرد: اگر نیاز به تعطیلی در صنوف مختلف باشد پس از بررسی به وزارت کشور و ستاد ملی کرونا گزارش می‌شود و در این باره تصمیم‌نهایی گرفته خواهد شد.
شریعتی تاکید کرد: با وجود عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین(ع) اما بنا بر شرایط موجود مراسم‌ اربعین حسینی در استان نداریم.

وی گفت: علاوه بر آن مراسم راهپیمایی قدمگاه امام رضا(ع) که هرساله در شهرستان بهبهان برگزار می‌شد  امسال منتفی است.

وی گفت: هیچگونه تجمعی در سطح استان اعم‌ از ترحیم، عروسی و ‌... نباید شکل بگیرد و زیارت اهل قبول به صورت کنترل شده باشد.
استاندار خوزستان با اشاره به بارندگی‌های پیش رو و احتمال تنگی نفسی‌های ناشی از درخت کونوکارپوس و تاثیر آن بر تشدید کرونا بیان کرد: بنا شد هرس این درختان با جدیت و خیلی سریع انجام شود چراکه با اولین بارش‌ها امکان بروز تنگی‌نفس‌ها وجود دارد اما با هرس قابل کنترل است.
وی بیان کرد: باید دستگاه‌های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند و نظارت جدی در آن صورت گیرد، البته تعداد دانش‌آموزان مبتلا بسیار کم بوده است و کسانی که مبتلا شده‌اند وضع جسمانی خوبی دارند.
شریعتی توضیح داد: کمیته فرهنگی ذیل ستاد مدیریت کرونا، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، صدا و سیما، رسانه‌های مختلف مجددا تبلیغات گسترده در سطح استان پیرامون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و حضور نداشتن در تجمعات انجام دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار