تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب‌های سطحی، مشکلی که به لطف فاضلاب اهواز رقم خورد/ مردم سراغ چه کسی بروند؟
دفع آب‌های سطحی تا زمان برطرف شدن مشکلات فاضلاب یکی از موضوعات مهم برای جلوگیری از مشکلات مردم اهواز است.
یکی از مشکلات مهم مردم کلانشهر اهواز مسئله آب گرفتگی معابر و آب‌های سطحی است که در فصل پاییز و زمستان و هنگامه بارش باران تبدیل به معضل می‌شود.

پارسال و پس از بارندگی‌های شدید، بخش‌های بزرگی از اهواز به زیر آب رفت و ظرف چند ساعت ۷۰ میلیمتر بارندگی رخ داد که ۷ برابر شبکه جمع آوری فاضلاب است که موجب شد خانه‌های بسیاری از مردم میان آب و فاضلاب و بوی تعفن بماند.

مقامات دولتی بار‌ها اعلام کرده اند، شبکه فاضلاب اهواز که قدمت آن به پیش از انقلاب باز می‌گردد، سالهاست که فرسوده شده و ظرفیت کافی ندارد. هر چند این توضیح برای برخی از مردم قابل قبول نیست و آنها نسبت به ساخت و ساز‌های غیر مجاز و پیش بینی نکردن شهرداری برای حفر کانال‌های دفع آب‌های سطحی گلایه‌مند هستند. حالا به سراغ شهرداری رفتیم تا توضیحاتی در خصوص دفع آب‌های سطحی بدهند.

اقدامات برای رفع معضل آب‌های سطحی چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

اسماعیل عالیپور، مدیرکل امور نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برای دفع آب‌های سطحی نشست‌های مداومی طی یک ماه اخیر برگزار شده و تصمیم بر آن است تا نزدیک به ۵۰ پروژه را به صورت ضرب العجل به انجام برسانیم، گرچه در برخی طرح‌ها با شرکت آب و فاضلاب مشترک هستیم و از این تعداد ۲۷ طرح اولویت بندی شد تا شهرداری آنها را اجرایی کند.

او افزود: در بعضی سیستم‌ها که احتیاج به کارگزاری و تعمیر یک پمپ بوده، شرکت آب و فاضلاب پذیرفته که انجام دهد و در برخی موارد نیاز به خرید پمپ بوده که هم اکنون برای خرید آن تامین اعتبار شده و احتمالا تا ۲ هفته آینده خریداری و وارد مدار می‌شوند. در محل‌های نیازمند به دال، تجهیزات ساخته شده و تا ۱۰ روز آینده آماده بهره برداری می‌شوند. ضمن آنکه در حدود ۵ میلیارد تومان لوله نیز خریداری می‌شود.

عالیپور با بیان اینکه تعدادی از موارد اجرای پروژه هستند که از طریق پیمانکار‌ها به شکل ترک تشریفات (روشی در معامله که بدون گذراندن مناقصه انجام می‌شود) انجام می‌پذیرد، بیان کرد: مجوز از شهرداری و شورای شهر اخذ شده و تنها منتظر لوله‌ها هستند تا کار را آغاز نمایند، اجرای پروژه‌ها نیز زمان نخواهد برد، زیرا بزرگ نیستند و باید تا یک ماه و نیم آینده تا قبل از شروع بارندگی‌ها به اتمام برسند.

مدیر کل امور نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز اظهار داشت: در منطقه معین زاده که پارسال با حفاری آب را به سمت رودخانه فرستادیم، امسال از ایستگاه ۸ گانه یک خط لوله ۷۱۰ منتهی به رودخانه کارون کارگزاری می‌شود که به وسیله آن، آب به وسیله دستگاه‌ها پمپاژ می‌شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار