تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اداراتی که حقوق عامه را رعایت نکنند تحت پیگرد قرار می‌گیرند
  رئیس کل دادگستری خوزستان خواستار برخورد قاطع و بدون اغماض با دستگاه‌های اجرایی که حقوق مردم را تضییع می‌کنند شدو گفت:حوزه‌های قضایی سراسرخوزستان باید با جدیت پیگیر احقاق حقوق عامه باشند و آنرا در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی روز شنبه در نشست نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی خوزستان ، به نظارت جدی حوزه‌های قضایی سراسر استان بر تمامی دستگاه‌ها از نظر رعایت حقوق عامه تاکید کرد و بیان‌ داشت: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های خوزستان باید نظارت جدی بر تمامی دستگاه‌ها از باب حقوق مردم خصوصاً قشر آسیب پذیر داشته باشند و برای ایجاد آرامش و حل مشکلات اقتصادی مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

رئیس دادگستری خوزستان تاکید کرد:همکاران قضایی حوزه‌های سراسر استان باید با قاطعیت و بدون هراس از جوسازی با افرادی که به دنبال تضییع حقوق مردم هستند برخورد لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت ، آرامش و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم دستگاه قضایی از تمامی ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد گفت:.آن چیزی که برای دستگاه قضایی در این شرایط حساس کشور بسیار اهمیت دارد ایجاد امنیت ، آرامش و کمک به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

مرادی افزود: وظایف دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم در سیاست‌های جدید قوه قضائیه چند برابر شده که بخش اعظم آن به گره‌گشایی مشکلات مردم و همچنین ریش‌کن شدن فقر، بیکاری و مشکلات فرهنگی که همه اینها زمینه‌های وقوع جرم در جامعه است می پردازد.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده جرایم خشن 

رییس دادگستری خوزستان در ادامه با اشاره به سرقت‌های مسلحانه اخیر در شهر اهواز که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد و باعث سلب آسایش عمومی و جریحه دار شدن احساسات مردم گردید گفت: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در افزایش امنیت و احقاق حقوق عامه تلاش‌ مضاعفی داشته باشند و خارج از نوبت به پرونده‌های مرتکبین جرایم خشن ، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم رسیدگی کنند و در صدور کیفر خواست به اشد مجازات آنان را محکوم کنند. 

وی اظهار داشت: روسای دادگستری‌ و دادستان‌ها باید نظارت مستمری در جزئیات پرونده‌های متهمان و مجرمان مخلان امنیت عمومی داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه از اقدامات مطلوب نیروهای امنیتی و انتظامی خوزستان در زمینه ایجاد امنیت پایدار و مبارزه با مخلان نظم امنیت عمومی تقدیر کرد و ادامه‌داد: دستگاه قضایی خوزستان با تمام توان با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها و همراهی مردم و مسئولان در راستای تامین نظم و امنیت مطلوب و همچنین حفظ آسایش و آرامش جامعه تلاش کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار