تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره روند فزاینده شیوع کرونا هشدار داد
  رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از روند فزاینده شیوع کرونا در خوزستان گفت: ۹ شهر استان شامل اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

  دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه با بیان اینکه شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز ، دزفول، شادگان و لالی در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند، اظهارداشت: سایر شهرستان‌های استان خوزستان نیز در وضعیت زرد  با تعریف خطر متوسط قرار دارند.

وی روند شیوع کرونا در استان را افزایشی و نگران کننده  دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به این وضعیت  اعلام می‌کند که استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و گویا ترس مردم از کرونا ریخته شده است و این درحالی است که میزان انتقال بین فردی با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسیده و  قدرت آلوده‌سازی آن به‌ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان از مردم استان خواست همانند روزهای نخست به رعایت موارد بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: علاوه بر این توصیه می‌شود تا سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت زرد درآمد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار