تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ملی مهارت‌آموزی «سرباز ماهر» در خوزستان اجرا شد
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح ملی مهارت‌آموزی «سرباز ماهر» بین ‌کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان و قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح اجرا شد.

  ناجی عبیاوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح به منظور مهارت‌آموزی سربازان تحت حمایت، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی جامعه هدف برای کمک به اشتغال و تسهیل ورود سربازان وظیفه خانواده‌های تحت حمایت به بازار کار و تحقق شعار جهش تولید به صورت ملی منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه فرزندان ذکور خانوارهای مددجو که مشمول خدمت سربازی هستند، از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح کمیته امداد مددجویان مشمول خدمت سربازی را شناسایی و ۶ ماه پیش از آغاز دوره سربازی آموزش‌های مهارتی رایگان به آنان آموزش می‌دهد، افزود: سربازان مددجو به منظور دریافت این مهارت‌های فنی باید ابتدا در سامانه سرباز ماهر به نشانی http://sarbazmaher.ir ثبت‌نام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با تأکید بر اینکه تمامی مشمولان خدمت سربازی با هر نوع مدرک تحصیلی و دانشگاهی می‌توانند از آموزش‌های مهارتی این نهاد بهره‌مند شوند، تصریح کرد: کمیته امداد به منظور ارائه هرگونه مهارت فنی به سربازان تحت حمایت با مراکز فنی و آموزشی در استان نیز قرارداد همکاری منعقد کرده است.

عبیاوی در ادامه گفت: سربازانی که پیش از اعزام به سربازی، مهارت‌های فنی کسب کنند بر اساس توانایی و مهارت در دوران سربازی مشغول خدمت خواهند شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طرح سرباز ماهر را به اجرا درآورده است، افزود: در این طرح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به فرزندان ذکور خانوارهای مددجو مشمول خدمت سربازی ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با قرارگاه‌های مهارت‌آموزی نیروهای مسلح استان که شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، فرماندهی نیروی انتظامی استان، مقدمات اجرای تفاهم‌نامه فراهم شد که استان خوزستان موفق شد اولین دوره آموزش مهارتی سربازان وظیفه تحت حمایت امداد امام (ره) استان را با همکاری قرارگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار کند و پس از صدور گواهینامه مهارتی (فنی و حرفه‌ای) افراد برای ایجاد اشتغال به واحدهای اجرایی کمیته امداد معرفی می‌شوند.

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان با بیان اینکه سربازان مددجو به منظور مهارت‌آموزی از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر قبل، حین و بعد سربازی ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در خاتمه گفت: از اصلی‌ترین بسته‌های تشویقی قبل و حین خدمت می‌توان به تأمین تمامی هزینه‌های مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات اشتغال خانواده اشاره کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار