تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایستادگی جانانه دزفولی‌ها در مقابل رژیم بعث
بیمارستان زیرزمینی "یازهرا(س)دزفول " در دوران دفاع مقدس به عنوان محلی برای پشتیبانی از جبهه‌ها و همچنین کمک به مجروحان بمباران و موشکباران نقش بسزایی برای کادر درمان داشته است.
  یکی از آثار ملی دفاع مقدس که به عنوان چهل و پنجمین اثر دفاع مقدس با شماره ثبت 155 در ردیف آثار ملی دفاع مقدس ثبت شده بیمارستان زیرزمینی یا زهرا «طلایه‌داران عرصه سلامت» دزفول است. بیمارستان یازهرا(س) دزفول یکی از امکانات ساخته شده در دوران دفاع مقدس است که امروز تبدیل به موزه شده است.

بیمارستان زیرزمینی یازهرا(س)دزفول در دوران دفاع مقدس به عنوان محلی برای پشتیبانی از جبهه‌ها و همچنین کمک به مجروحان بمباران و موشکباران نقش به سزایی برای کادر درمان داشته است.

در این باره فریدون جعفریان مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار داشت:  بیمارستان زیرزمینی یا زهرا(س) دزفول به منظور تامین سلامت کادر درمانی و بیماران و مجروحان حملات هوایی و موشکی دزفول و همچنین مجروحان خطوط مقدم جبهه شمالی خوزستان در سال 65 توسط قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیاء (ص) قطعات پیش‌ساخته بتنی و مقاوم در برابر حملات موشکی و هوایی توسط قرارگاه مهندسی خاتم الانبیاء (ص) ساخته شده است.

وی افزود: این بیمارستان در مساحتی حدود پنج هزار مترمربع و در عمق 10 متری زمین در ضلع جنوبی بیمارستان یا زهرا (س) دارای بخش‌های جراحی، اتاق عمل، رادیولوژی، ارتوپدی، آزمایشگاه، داروخانه و زنان و زایمان و اسکان همراهان بیمار و مجروحان است‌.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار داشت: این بیمارستان 2 سال به عنوان نمایشگاه دائمی طلایه‌داران عرصه سلامت و جلوه‌های مقاومت و ایثار فعالیت داشته و شهروندان و دانش‌آموزان از آن بازدید می‌کردند اما هم‌اکنون به دلیل عملیات احداث بیمارستان 400 تخت خوابه یا زهرا و قرار داشتن محیط کارگاهی در اطراف آن بازدید از آن صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: این بیمارستان زیرزمینی به عنوان پدافند غیرعامل همچنان قابل استفاده بوده و دارای استانداردهای ساختمانی است.

به گزارش تسنیم، دزفول در 2700 روز مقاومت خود در دفاع مقدس 2600 شهید تقدیم انقلاب کرده است. این شهر مقاوم مورد اصابت 176 موشک دوربرد ، دو هزار و 500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما قرار گرفت و عنوان پایتخت مقاومت ایران را برای همیشه تاریخ به خود اختصاص داد. شهری که در بین کشورهای عربی به «بلدالصواریخ» یا شهر موشک ها معروف است.

در ادامه تصاویری را مشاهده می‌کنید.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار